Jak się skupić podczas egzaminu?

Jak się skupić podczas egzaminu?

Często nauka do egzaminu to dopiero połowa sukcesu. Najtrudniej jest skupić się podczas samego egzaminu i nie pozwolić, żeby zdenerwowanie i obawy przeszkodziły Ci w uzyskaniu dobrego wyniku.

Czytaj dalej, aby poznać porady naszych ekspertów.


Zdarzyło Ci się to kiedyś? Spędzasz mnóstwo czasu na nauce, ale podczas egzaminu jesteś tak zdenerwowana i wystraszona, że wszystko idzie nie tak.

Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby temu zapobiec w przyszłości:

  • Dowiedz się więcej o egzaminie

  • Poczujesz się znacznie spokojniej, jeśli będziesz dokładnie znać przebieg egzaminu.

  • Nie rozpraszaj się.

  • Podczas egzaminu jesteś tylko Ty i Twój test. Gdy tylko otrzymasz zestaw testowy lub zadanie, postaraj się zapomnieć o wszystkim innym. Nie daj czemukolwiek ani komukolwiek się rozproszyć. Weź kilka głębokich oddechów i zmierzaj do zwycięstwa!


Podczas rozwiązywania testów przestrzegaj tych kilku prostych zasad:

  • Zacznij od najłatwiejszych pytań

  • Pomiń wszystko, co wydaje się być skomplikowane lub niemożliwe do zrobienia. Z biegiem czasu uspokoisz się i będziesz mogła wrócić do pytań, które pominęłaś. Myśl tylko o wykonywanym zadaniu. Pamiętaj, aby przeczytać wszystkie pytania od początku do końca. Wszystko, co musisz zrobić, masz napisane przed sobą!

  • Słuchaj swojej intuicji

  • Jeśli nie jesteś w 100% pewna, spróbuj wsłuchać się w swoją intuicję i zgadnij! Zacznij od wyeliminowania odpowiedzi, które całkowicie nie pasują, żeby zmniejszyć liczbę opcji. Pozwoli Ci to skupić się na dwóch lub trzech z opcji zamiast wszystkich pięciu czy sześciu.

  • Zerkaj na zegar

  • Postaraj się tak wykorzystać czas, żeby starczyło Ci go na wszystko. Musisz wiedzieć ile masz czasu. Koniecznie miej przy sobie zegarek.


Opanuj gimnastykę mózgu

Zdziwisz się, ale są specjalne ćwiczenia pomocne w szybkim i skutecznym przezwyciężaniu stresu. Ćwiczenia te opierają się na kinezjologii edukacyjnej i są czasami określane jako „gimnastyka mózgu”. W Internecie można znaleźć mnóstwo ćwiczeń. My polecamy „pozycję Cooka”. Ćwiczenie to można wykonać na stojąco, siedząco a nawet leżąco. Wybierz pozycję, która najbardziej Ci odpowiada. Wyprostuj nogi i skrzyżuj je. Wyciągnij ręce przed siebie i również je skrzyżuj.


W tej pozycji spleć palce i przyciągnij dłonie ku środkowej części klatki piersiowej, trzymając łokcie skierowane w dół zablokuj palce i przyciągnij ręce do środka klatki piersiowej, trzymając łokcie skierowane w dół. Patrz przed siebie, nie skupiając się na niczym szczególnym. Wdychaj powietrze ustami i wydychaj nosem. Jednocześnie przyciśnij język do podniebienia. Pozostań w tej pozycji tak długo, jak chcesz. Bardzo dobrze łagodzi stres i szybko uspokaja.


I jeszcze jedna rada na drogę:
Przed wyjściem na egzamin wypij szklankę wody. Możesz tego nie wiedzieć, ale woda świetnie łagodzi stres. Skorzystaj z tych wskazówek, a nic nie stanie ci na drodze do sukcesu!


A co Ty robisz, żeby nie panikować podczas egzaminów?

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.