Pocenie: 6 wskazówek jak ograniczyć pocenie

Pocenie: 6 wskazówek jak ograniczyć pocenie

Proste sposoby zmniejszania pocenia i nieprzyjemnego zapachu.

Przed Tobą ważny sprawdzian w szkole. Taki, wiesz, do którego uczyłaś się przez całą noc i który może zadecydować, czy zdasz czy nie. Denerwujesz się. Założyłaś nową bluzkę, a pod pachami pojawiają się plamy potu. Teraz jesteś nie tylko zestresowana – również skrępowana.


Dlaczego niektórzy ludzie w stresującej sytuacji nie pocą się, podczas gdy inni wyglądają, jakby właśnie wyszli spod prysznica? Jest wiele czynników, ale stres bez wątpienia jest decydujący! Na szczęście ten czynnik możesz trochę kontrolować. Oto 10 sposobów zmniejszenia stresu w Twoim życiu, abyś podchodziła na chłodno – i sucho – do stresujących sytuacji.


1. Weź głęboki oddech.
Oddychanie może wydawać się oczywiste, ale jeśli zaczniesz o nim myśleć, to naprawdę pozwoli Ci się zrelaksować. Znajdź ciche, spokojne miejsce. Usiądź lub połóż się na plecach. Nabieraj powietrza powoli przez nos aż Twój brzuch całkowicie się napełni. Powoli wypuść powietrze przez nos lub usta. Poświęć codziennie 10-20 minut na ćwiczenie głębokich oddechów.


2. Świadome odprężanie się.
Inną skuteczną techniką redukcji stresu jest tzw. „progresywny relaks mięśni”. Brzmi skomplikowanie, ale jest naprawdę proste. Połóż się na plecach z zamkniętymi oczami. Zaczynając od stóp, napinaj po kolei wszystkie części ciała. Przechodź kolejno do podudzi, kolan, ud i tak dalej. Napinaj każdą część ciała przez ok. 5 sekundy, a następnie pozwól jej się rozluźnić. Zanim dotrzesz do głowy, powinnaś czuć się już spokojniejsza. Czas na drzemkę!


3. Weź ciepłą kąpiel.
Moczenie się w ciepłej wodzie to nie tylko relaks, ale mycie ciała mydłem antybakteryjnym zabija także bakterie, które mogą powodować brzydki zapach potu.


4. Idź na basen.
Ruch fizyczny bardzo pomaga odreagować stres. Kiedy ćwiczysz, Twoje ciało uwalnia endorfiny – substancje chemiczne w mózgu, które dają Ci wrażenie dobrego samopoczucia. Problem polega na tym, że ludzie, którzy przepacają swoje ubranie w momencie wejścia na bieżnię mogą wstydzić się chodzić na siłownię. W takim przypadku spróbuj popływać.


5. Pośmiej się.
To nie puste słowa – śmiech jest naprawdę najlepszym lekarstwem. Puść sobie sprawdzoną komedię i czekaj, aż korzyści zdrowotne same przyjdą. Samo oczekiwanie na ten pierwszy wybuch śmiechu wystarczy, aby obniżyć poziom hormonów stresu, jak twierdzą naukowcy. Śmiejąc się najpierw aktywujesz a następnie uwalniasz reakcję na stres, wytwarzając ogólne poczucie spokoju.


6. Rób zapiski.
Czasami najlepszym sposobem radzenia sobie ze stresującymi uczuciami jest przelanie ich na papier. Napisz, co stresuje Cię w ciągu dnia. Gdy zaczniesz rozumieć, co wyzwala u Ciebie stres, możesz zacząć to kontrolować.


Jaka jest twoja najgorsza obawa związana z potem? Lub najbardziej wstydliwy moment z nim związany?

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.

Trudny czas dojrzewania

Bycie nastolatką nie jest łatwe, ale możliwe do przejścia bez większych dramatów. Zobacz zasady, którymi kierowała się Littlemooonster96 w czasie dojrzewania.

Dowiedz się wiecej

Poznaj gwiazdy Internetu, które dla nas piszą!

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

4 pytania na temat pocenia się

Oto informacje o tym, dlaczego się pocimy i jak poznać, czy pocisz się za bardzo.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Cztery proste sposoby, jak podrasować dres

Niech Cię nie zwiedzie jego swobodny i nieformalny charakter - dres może być superelegancki, gdy zestawimy go z odpowiednimi dodatkami.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Metody depilacji

Pragniesz mieć idealnie gładkie nogi? Sprawdź jakie metody depilacji polecamy i wybierz odpowiednią dla siebie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny