Pocenie: 6 wskazówek jak ograniczyć pocenie

Pocenie: 6 wskazówek jak ograniczyć pocenie

Proste sposoby zmniejszania pocenia i nieprzyjemnego zapachu.

Przed Tobą ważny sprawdzian w szkole. Taki, wiesz, do którego uczyłaś się przez całą noc i który może zadecydować, czy zdasz czy nie. Denerwujesz się. Założyłaś nową bluzkę, a pod pachami pojawiają się plamy potu. Teraz jesteś nie tylko zestresowana – również skrępowana.


Dlaczego niektórzy ludzie w stresującej sytuacji nie pocą się, podczas gdy inni wyglądają, jakby właśnie wyszli spod prysznica? Jest wiele czynników, ale stres bez wątpienia jest decydujący! Na szczęście ten czynnik możesz trochę kontrolować. Oto 10 sposobów zmniejszenia stresu w Twoim życiu, abyś podchodziła na chłodno – i sucho – do stresujących sytuacji.


1. Weź głęboki oddech.
Oddychanie może wydawać się oczywiste, ale jeśli zaczniesz o nim myśleć, to naprawdę pozwoli Ci się zrelaksować. Znajdź ciche, spokojne miejsce. Usiądź lub połóż się na plecach. Nabieraj powietrza powoli przez nos aż Twój brzuch całkowicie się napełni. Powoli wypuść powietrze przez nos lub usta. Poświęć codziennie 10-20 minut na ćwiczenie głębokich oddechów.


2. Świadome odprężanie się.
Inną skuteczną techniką redukcji stresu jest tzw. „progresywny relaks mięśni”. Brzmi skomplikowanie, ale jest naprawdę proste. Połóż się na plecach z zamkniętymi oczami. Zaczynając od stóp, napinaj po kolei wszystkie części ciała. Przechodź kolejno do podudzi, kolan, ud i tak dalej. Napinaj każdą część ciała przez ok. 5 sekundy, a następnie pozwól jej się rozluźnić. Zanim dotrzesz do głowy, powinnaś czuć się już spokojniejsza. Czas na drzemkę!


3. Weź ciepłą kąpiel.
Moczenie się w ciepłej wodzie to nie tylko relaks, ale mycie ciała mydłem antybakteryjnym zabija także bakterie, które mogą powodować brzydki zapach potu.


4. Idź na basen.
Ruch fizyczny bardzo pomaga odreagować stres. Kiedy ćwiczysz, Twoje ciało uwalnia endorfiny – substancje chemiczne w mózgu, które dają Ci wrażenie dobrego samopoczucia. Problem polega na tym, że ludzie, którzy przepacają swoje ubranie w momencie wejścia na bieżnię mogą wstydzić się chodzić na siłownię. W takim przypadku spróbuj popływać.


5. Pośmiej się.
To nie puste słowa – śmiech jest naprawdę najlepszym lekarstwem. Puść sobie sprawdzoną komedię i czekaj, aż korzyści zdrowotne same przyjdą. Samo oczekiwanie na ten pierwszy wybuch śmiechu wystarczy, aby obniżyć poziom hormonów stresu, jak twierdzą naukowcy. Śmiejąc się najpierw aktywujesz a następnie uwalniasz reakcję na stres, wytwarzając ogólne poczucie spokoju.


6. Rób zapiski.
Czasami najlepszym sposobem radzenia sobie ze stresującymi uczuciami jest przelanie ich na papier. Napisz, co stresuje Cię w ciągu dnia. Gdy zaczniesz rozumieć, co wyzwala u Ciebie stres, możesz zacząć to kontrolować.


Jaka jest twoja najgorsza obawa związana z potem? Lub najbardziej wstydliwy moment z nim związany?

Zostaw komentarz *Tekst obowiązkowy
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Trudny czas dorastania

Bycie nastolatką nie jest łatwe, ale możliwe do przejścia bez większych dramatów. Zobacz zasady, którymi kierowała się Littlemooonster96 w trakcie dorastania.

Dowiedz się wiecej

Poznaj gwiazdy Internetu, które dla nas piszą!

Porady ginekologiczne

Na najczęściej zadawane przez was pytania dotyczące dojrzewania odpowiada lekarz ginekolog, dr Agnieszka Zawadzka.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak dbać o higienę intymną?

Dbasz o higienę, ale mimo to miewasz problemy natury intymnej? Nie wpadaj w panikę. Ten problem dotyczy większości kobiet. Kliknij i dowiedz się, jak prawidłowo dbać o higienę intymną.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Pielęgnacja skóry zimą

Zastanawiasz się, jak pielęgnować skórę w okresie zimowym? Sprawdź skuteczne sposoby.

Dowiedz się wiecej

Olay

Kiedy pierwsza miesiączka?

Poszerz swoją wiedzę na temat dojrzewania i pierwszego okresu. Dowiedz się, kiedy możesz spodziewać się pierwszej miesiączki.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl