Jak radzić sobie z kłopotami z zasypianiem?

Jak radzić sobie z kłopotami z zasypianiem?

Czy masz trudności ze wstawaniem rano lub nie możesz zasnąć w nocy? Sprawdź jakie są przyczyny kłopotów ze snem i jak możesz z nimi walczyć.

Każdego ranka masz trudności ze wstawaniem?
Wieczorem nie możesz zasnąć?
Czy w weekendy śpisz dużo dłużej, a późnym popołudniem jesteś rozdrażniona i najchętniej poszłabyś spać?
Czy masz trudności z koncentracją i zapominasz o ważnych obowiązkach?
 
Jeśli odpowiedziałaś tak, na którekolwiek z powyższych pytań, może to oznaczać, że brak Ci snu. Dobra wiadomość jest taka, że nie jesteś sama - problem ten dotyczy większości Twoich rówieśników. Tylko 20% wszystkich nastolatków przesypia zalecane dziewięć godzin w ciągu nocy, co znaczy, że cała reszta śpi zdecydowanie za mało. Teraz kolej na złą wiadomość. Musisz wiedzieć, że niewłaściwe nawyki związane ze snem mogą mieć poważne konsekwencje dla Twojego zdrowia.
Pora snu to czas, w którym Twój organizm regeneruje się po intensywnym dniu. Niestety, zadania domowe, zajęcia pozaszkolne, życie towarzyskie i praca na niepełny etat mogą sprawić, że ilość przespanych godzin będzie niewystarczająca. W połączeniu z tym, że biologiczna potrzeba snu pojawia się w okresie dorastania o wiele później niż uczucie umysłowego wyczerpania, łatwo jest zapomnieć o prawidłowym wysypianiu się.
 
W ciągu ostatnich kilku lat, naukowcy zauważyli więcej powodów, które sprawiają, że brak snu staje się zbyt ważnym problemem, by go ignorować.
 
1. Za brak snu wśród nastolatków po części odpowiedzialna jest “ dostępność nowych technologii ”. Co robimy zanim zaśniemy? Oczywiście smsujemy, wysyłamy maile i piszemy wiadomości na Facebooku. Ponieważ to ważna część naszego życia towarzyskiego, poświęcamy na nią nawet kilka godzin, które powinniśmy byli przespać. Skutkuje to zakłóconym snem, niepokojem, stresem i przemęczeniem w ciągu dnia.
 
2.U nastolatków, którzy śpią mniej niż 6 godzin   może wystąpić podwyższone ryzyko wystąpienia wysokiego ciśnienia krwi, które jest przyczyną chorób układu krążenia w późniejszych latach.
 
3. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nastolatki, które próbują odespać stracony sen podczas weekendu będą sobie gorzej radzić z nauką. Dzieje się tak ponieważ w weekendy budzimy się później, niż oczekuje tego nasz wewnętrzny zegar biologiczny. Ponieważ musi się on przyzwyczaić do późniejszej godziny wstawania, może to spowodować problem z wczesną pobudką na początku tygodnia, kiedy powrócimy do standardowego harmonogramu dnia. Dziewczęta muszą sobie zdawać sprawę, że jeśli zamierzają spać dłużej niż osiem godzin w czasie weekendu, powinny założyć raczej podpaskę, a nie tampon przed pójściem spać.
 
4. Istnieje dwa razy większe prawdopodobieństwo, że nastolatki, które w nocy śpią mniej niż osiem godzin, mogą zasnąć za kierownicą. Około 15% wszystkich nastoletnich kierowców odczuwa senność podczas prowadzenia samochodu przynajmniej raz w tygodniu. Nie musimy wspominać, jak bardzo jest to ryzykowne dla nich samych oraz dla innych uczestników ruchu drogowego.
 
5. Badania wykazały, że jeśli nastolatki śpią za mało, zwłaszcza w ciągu tygodnia, wzrasta prawdopodobieństwo wystąpienia u nich nadwagi lub otyłości. Dlaczego tak się dzieje? Brak snu powoduje wzrost poziomu hormonu stymulującego apetyt, przez co czujemy się głodni. Z kolei hormon hamujący apetyt jest wydzielany w mniejszej ilości, co kończy się dobrze Wam pewnie znaną nocną wędrówką do lodówki.

A zatem - pora na regularne, zdrowe spanie!

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Dojrzewanie u chłopców

Nasz przewodnik po męskim okresie dojrzewania pomoże Ci zrozumieć, co się dzieje z Twoimi kolegami

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Zestawy ćwiczeń dla dziewczyn

Czas poprawić Twoją kondycję fizyczną. Zobacz zaproponowane przez nas ćwiczenia!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak zwiększyć pewność siebie?

Jesteś w dołku? Poczujesz się o niebo lepiej, gdy wypróbujesz nasze sposoby na zwiększenie pewności siebie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak używać nici dentystycznej?

Czy używanie nici dentystycznej jest trudne? Oto sposób na czyste i piękne zęby, gdy nosisz aparat ortodontyczny.

Dowiedz się wiecej

Oral-B