Jak odpocząć, jeśli nie ma wystarczająco dużo czasu na sen?

Jak odpocząć, jeśli nie ma wystarczająco dużo czasu na sen?

Nie wątpimy, że wiesz, jak ważny jest sen. Idealnie powinno się spać 7-8 godzin na dobę, a także wstawać i chodzić spać o tej samej porze. Powiedz jednak szczerze, jak często łamiesz te zasady? Cóż, możemy trochę pomoc. Oto kilka przydatnych wskazówek, jak szybko się zrelaksować i odzyskać siły.


Tak, tak, wiemy. Jest wiele powodów, dla których warto zrezygnować ze snu: nowy ciekawy film do obejrzenia, rozmowa z koleżanką przez Internet, gra online ... i w końcu, odrabianie wszystkich zadań domowych na następny dzień lub przygotowywanie się do ważnego sprawdzianu. Wydaje się, że 24 godziny nie wystarczą na to wszystko, więc kiedy znajdziesz czas na sen? Niezależnie od powodów, nadszedł czas, aby nauczyć się regenerować siły, abyś znowu poczuła się wypoczęta, świeża i pełna energii, nawet jeśli się nie wyspałaś.


  • Ucz się od najlepszych. Podobno sam Henry Ford (założyciel samochodowego imperium Forda) przestrzegał następującej zasady: „Nigdy nie stoję, jeśli mogę usiąść i nigdy nie siedzę, jeśli mogę się położyć”. Dlatego gdy postanowisz odpocząć, przypomnij sobie te słowa i połóż się!

  • Ucz się od Japończyków. Niektóre duże korporacje w Japonii mają specjalne pokoje, w których pracownicy mogą spać. Okazuje się, że ludzie pracują znacznie wydajniej, jeśli mogą zrobić sobie 15-minutową drzemkę w środku roboczego dnia. W rzeczywistości każdy jest inny i może potrzebować innej ilości czasu na pełny reset: od 10 minut do pół godziny.

  • Przygotuj pokój. Przewietrz pomieszczenie, aby wpuścić świeże i lekko chłodne powietrze. Zaciągnij zasłony, wyłącz światła w pokoju i dźwięk w telefonie komórkowym. Niech nic nie przeszkadza Ci w odpoczynku.

  • Włącz delikatną muzykę. Muzyka medytacyjna zmieszana z dźwiękami przyrody (śpiew ptaków, dźwięk fal oceanu, miarowy dźwięk letniego deszczu) będzie do tego najlepsza. A jeśli musisz szybko odzyskać siły i naładować baterie, wybierz na początek muzykę, która Cię uspokoi, a pod koniec posłuchaj czegoś bardziej energicznego.

  • Stosuj aromaterapię. Jeśli lubisz przyjemne zapachy, spróbuj aromaterapii. Na początek wystarczy kilka olejków. Zapach lawendy pomoże Ci się zrelaksować, a zapach cytryny doda Ci energii. Nałóż kilka kropli oleju na skronie i na nadgarstki i połóż się na łóżku. Możesz również położyć wilgotne torebki herbaty lub świeże ogórki na oczy i poleżeć spokojnie przez 5-10 minut.

  • Pamiętaj o higienie. Nawet jeśli zamierzasz spać tylko przez 10-15 minut, nie powinnaś tego robić w dżinsach i staniku. Dopasowana odzież nie pozwoli Ci się w pełni rozluźnić. Załóż więc luźne ubranie lub jeszcze lepiej – piżamę. Zalecamy również pójść do łazienki i zmienić wkładkę Always Ultra, żeby nic Cię nie rozpraszało.

  • Naucz się medytacji. Połóż się, usiądź wygodnie i postaraj się maksymalnie zrelaksować. W umyśle skup się na tym, jak Twoje ciało się odpręża, zaczynając od czubków palców u nóg po szyję i głowę. A potem wyobraź sobie siebie w miejscu, w którym czujesz się całkowicie komfortowo i bezpiecznie. Gdzie to będzie?
    Każdy ma swoje własne miejsce. Może to być leśna polana albo brzeg pięknej zatoki. Może to być także wymyślone miejsce ze świata Twoich marzeń lub fantazji. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu, a naprawdę musisz zebrać dużo sił, spróbuj tego ćwiczenia: połóż się na łóżku, zamknij oczy i wyobraź sobie, że huśtasz się na huśtawce przez 5 minut. Zobacz oczami wyobraźni, jak huśtasz się w kierunku jasnego słońca i niebieskiego nieba, tak szybko, że zapiera Ci dech w piersiach.

  • Obudź się prawidłowo. Niezależnie od tego, czy masz na odpoczynek 10 minut, czy kilka godzin, nie zrywaj się od razu do działania. Przeciągnij się powoli i leniwie jak kot, a potem stopniowo podnieś się z łóżka.

  • Pomyśl o czymś innym. Ciepła kąpiel, relaksujący prysznic, spokojny spacer, intensywny trening, a nawet taniec do ulubionej muzyki może pomóc Ci w odwróceniu uwagi i odpoczynku. Przyjmij zasadę, że gdy potrzebujesz odpoczynku, a nie możesz położyć się spać, przechodzisz od pracy umysłowej do fizycznej.

I oczywiście spróbuj kłaść się o właściwej porze i spać 7-8 godzin na dobę, żeby zmęczenie się nie kumulowało.


Czy masz jakieś sztuczki pozwalające szybko odpocząć? Daj nam znać w komentarzach.

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.