Zdrowe odżywianie na co dzień

Zdrowe odżywianie na co dzień

Proste sposoby na wkomponowanie wartościowych produktów w codzienny jadłospis.


Zdrowe odżywianie jest dla nastolatków szczególnie ważne, bo przynosi niezwykłe efekty dla ciała i ducha. Najzabawniejsze jest to, jak łatwo można skomponować taką dietę. Oto pięć prostych sposobów na codzienny zastrzyk energii dzięki superdiecie.


1. Jedz porządne śniadanie


Jeśli chcesz zmienić tylko jedną rzecz w swojej diecie, niech będzie to przejście na zdrowe śniadania. Dzięki nim poprawisz swoją przemianę materii, łatwiej zrzucisz wagę i poprawisz sobie samopoczucie oraz wyniki w szkole. Zwykle poziom cukru we krwi spada w ciągu nocy. Musisz nadrobić ten spadek odpowiednim jedzeniem. Najlepszy wybór to sycące, ale pożywne produkty, takie jak płatki owsiane czy owoce.


2. Jedz w domu z rodziną


Spożywanie posiłków w domu z rodziną ma dwie zasadnicze zalety. Po pierwsze, posiłki przygotowywane w domu są zwykle bardziej pożywne. Po drugie, kontrolujesz wielkość nakładanej porcji. Poza tym jest to świetna okazja, by spędzić czas z rodziną!


3. Utrzymuj zbilansowany plan żywieniowy


Najważniejsze to dobierać takie rodzaje jedzenia i picia oraz taką wielkość porcji, aby nasze ciało mogło dzięki nim rosnąć i prawidłowo się rozwijać. Przez lata zmieniły się zalecenia w kwestii wielkości spożywanych porcji. Ale podstawowa zasada jest ciągle taka sama: nie powinno się przyjmować więcej kalorii dziennie niż jest się w stanie spalić. Jeśli zjesz więcej, niż spalisz, Twój organizm zmagazynuje nadwyżki w postaci tkanki tłuszczowej.


W zależności od stopnia Twojej aktywności, dzienna porcja kalorii powinna wynosić mniej więcej 2000. Nie chodzi o to, żebyś ważyła wszystko, co zjesz. Chodzi tylko o zachowanie określonej wielkości porcji i stosowanie zbilansowanej diety.


4. Zwolnij na czas posiłku


Zrelaksuj się i ciesz jedzeniem. Na czas jedzenia koniecznie zwolnij obroty i ciesz się tym, co jesz. Czas posiłku to doskonały moment, aby na chwilę zrobić sobie przerwę od innych zajęć i po prostu skupić się na jedzeniu. Zbyt szybkie jedzenie uniemożliwia prawidłowe trawienie pokarmów i często sprawia, że zjadamy więcej, niż potrzebujemy.


5. Jedz zdrowo przez 7 dni w tygodniu


Niech zdrowe odżywianie stanie się Twoim nawykiem, który będzie Ci towarzyszył przez 7 dni w tygodniu. W weekendy możesz nie przestrzegać stałych pór posiłków – ważne jest jednak, byś jadła zdrowe produkty bez względu na to, jakie masz plany weekendowe.


Czy o czymś nie zapomnieliśmy? Jeśli tak, to nam przypomnij!

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.

Porady ginekologiczne

Mamy dla Was kilka porad ginekologicznych. Na najczęściej zadawane przez was pytania dotyczące dojrzewania odpowiada lekarz ginekolog, dr Agnieszka Zawadzka.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak dbać o higienę intymną?

Dbasz o higienę, ale mimo to miewasz problemy natury intymnej? Nie wpadaj w panikę. Ten problem dotyczy większości kobiet. Kliknij i dowiedz się, jak prawidłowo dbać o higienę intymną.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Rozwój piersi

Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się o zmianach, jakie zachodzą w Twoim ciele podczas dojrzewania. Dowiedz się więcej o rozwoju piersi u dziewczyn.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Trwałe usuwanie włosów z twarzy

Czemu nie, ale trwałe usunięcie włosów z twarzy jest stosunkowo drogie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Kiedy pierwsza miesiączka?

Poszerz swoją wiedzę na temat dojrzewania i pierwszego okresu. Dowiedz się, kiedy możesz spodziewać się pierwszej miesiączki.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny