Zdrowe odżywianie na co dzień

Zdrowe odżywianie na co dzień

Proste sposoby na wkomponowanie wartościowych produktów w codzienny jadłospis.


Zdrowe odżywianie jest dla nastolatków szczególnie ważne, bo przynosi niezwykłe efekty dla ciała i ducha. Najzabawniejsze jest to, jak łatwo można skomponować taką dietę. Oto pięć prostych sposobów na codzienny zastrzyk energii dzięki superdiecie.


1. Jedz porządne śniadanie


Jeśli chcesz zmienić tylko jedną rzecz w swojej diecie, niech będzie to przejście na zdrowe śniadania. Dzięki nim poprawisz swoją przemianę materii, łatwiej zrzucisz wagę i poprawisz sobie samopoczucie oraz wyniki w szkole. Zwykle poziom cukru we krwi spada w ciągu nocy. Musisz nadrobić ten spadek odpowiednim jedzeniem. Najlepszy wybór to sycące, ale pożywne produkty, takie jak płatki owsiane czy owoce.


2. Jedz w domu z rodziną


Spożywanie posiłków w domu z rodziną ma dwie zasadnicze zalety. Po pierwsze, posiłki przygotowywane w domu są zwykle bardziej pożywne. Po drugie, kontrolujesz wielkość nakładanej porcji. Poza tym jest to świetna okazja, by spędzić czas z rodziną!


3. Utrzymuj zbilansowany plan żywieniowy


Najważniejsze to dobierać takie rodzaje jedzenia i picia oraz taką wielkość porcji, aby nasze ciało mogło dzięki nim rosnąć i prawidłowo się rozwijać. Przez lata zmieniły się zalecenia w kwestii wielkości spożywanych porcji. Ale podstawowa zasada jest ciągle taka sama: nie powinno się przyjmować więcej kalorii dziennie niż jest się w stanie spalić. Jeśli zjesz więcej, niż spalisz, Twój organizm zmagazynuje nadwyżki w postaci tkanki tłuszczowej.


W zależności od stopnia Twojej aktywności, dzienna porcja kalorii powinna wynosić mniej więcej 2000. Nie chodzi o to, żebyś ważyła wszystko, co zjesz. Chodzi tylko o zachowanie określonej wielkości porcji i stosowanie zbilansowanej diety.


4. Zwolnij na czas posiłku


Zrelaksuj się i ciesz jedzeniem. Na czas jedzenia koniecznie zwolnij obroty i ciesz się tym, co jesz. Czas posiłku to doskonały moment, aby na chwilę zrobić sobie przerwę od innych zajęć i po prostu skupić się na jedzeniu. Zbyt szybkie jedzenie uniemożliwia prawidłowe trawienie pokarmów i często sprawia, że zjadamy więcej, niż potrzebujemy.


5. Jedz zdrowo przez 7 dni w tygodniu


Niech zdrowe odżywianie stanie się Twoim nawykiem, który będzie Ci towarzyszył przez 7 dni w tygodniu. W weekendy możesz nie przestrzegać stałych pór posiłków – ważne jest jednak, byś jadła zdrowe produkty bez względu na to, jakie masz plany weekendowe.


Czy o czymś nie zapomnieliśmy? Jeśli tak, to nam przypomnij!

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

4 pytania na temat pocenia się

Oto informacje o tym, dlaczego się pocimy i jak poznać, czy pocisz się za bardzo.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak zdrowo się odżywiać?

Odlotowe fakty, dzięki którym dieta dla nastolatków stanie się ciekawą zabawą.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Kilka sposobów na piękną, promieniejącą twarz

Mówi się, że twarz jest zwierciadłem duszy. Jednak, aby zawsze promieniała blaskiem i przyciągała uwagę, trzeba jej poświęcić trochę czasu.

Dowiedz się wiecej

Oral-B

Cztery proste sposoby, jak podrasować dres

Niech Cię nie zwiedzie jego swobodny i nieformalny charakter - dres może być superelegancki, gdy zestawimy go z odpowiednimi dodatkami.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny