Zdrowe odżywianie na co dzień

Zdrowe odżywianie na co dzień

Proste sposoby na wkomponowanie wartościowych produktów w codzienny jadłospis.


Zdrowe odżywianie jest dla nastolatków szczególnie ważne, bo przynosi niezwykłe efekty dla ciała i ducha. Najzabawniejsze jest to, jak łatwo można skomponować taką dietę. Oto pięć prostych sposobów na codzienny zastrzyk energii dzięki superdiecie.


1. Jedz porządne śniadanie


Jeśli chcesz zmienić tylko jedną rzecz w swojej diecie, niech będzie to przejście na zdrowe śniadania. Dzięki nim poprawisz swoją przemianę materii, łatwiej zrzucisz wagę i poprawisz sobie samopoczucie oraz wyniki w szkole. Zwykle poziom cukru we krwi spada w ciągu nocy. Musisz nadrobić ten spadek odpowiednim jedzeniem. Najlepszy wybór to sycące, ale pożywne produkty, takie jak płatki owsiane czy owoce.


2. Jedz w domu z rodziną


Spożywanie posiłków w domu z rodziną ma dwie zasadnicze zalety. Po pierwsze, posiłki przygotowywane w domu są zwykle bardziej pożywne. Po drugie, kontrolujesz wielkość nakładanej porcji. Poza tym jest to świetna okazja, by spędzić czas z rodziną!


3. Utrzymuj zbilansowany plan żywieniowy


Najważniejsze to dobierać takie rodzaje jedzenia i picia oraz taką wielkość porcji, aby nasze ciało mogło dzięki nim rosnąć i prawidłowo się rozwijać. Przez lata zmieniły się zalecenia w kwestii wielkości spożywanych porcji. Ale podstawowa zasada jest ciągle taka sama: nie powinno się przyjmować więcej kalorii dziennie niż jest się w stanie spalić. Jeśli zjesz więcej, niż spalisz, Twój organizm zmagazynuje nadwyżki w postaci tkanki tłuszczowej.


W zależności od stopnia Twojej aktywności, dzienna porcja kalorii powinna wynosić mniej więcej 2000. Nie chodzi o to, żebyś ważyła wszystko, co zjesz. Chodzi tylko o zachowanie określonej wielkości porcji i stosowanie zbilansowanej diety.


4. Zwolnij na czas posiłku


Zrelaksuj się i ciesz jedzeniem. Na czas jedzenia koniecznie zwolnij obroty i ciesz się tym, co jesz. Czas posiłku to doskonały moment, aby na chwilę zrobić sobie przerwę od innych zajęć i po prostu skupić się na jedzeniu. Zbyt szybkie jedzenie uniemożliwia prawidłowe trawienie pokarmów i często sprawia, że zjadamy więcej, niż potrzebujemy.


5. Jedz zdrowo przez 7 dni w tygodniu


Niech zdrowe odżywianie stanie się Twoim nawykiem, który będzie Ci towarzyszył przez 7 dni w tygodniu. W weekendy możesz nie przestrzegać stałych pór posiłków – ważne jest jednak, byś jadła zdrowe produkty bez względu na to, jakie masz plany weekendowe.


Czy o czymś nie zapomnieliśmy? Jeśli tak, to nam przypomnij!

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Jak dbać o higienę intymną?

Dbasz o higienę, ale mimo to miewasz problemy natury intymnej? Nie wpadaj w panikę. Ten problem dotyczy większości kobiet. Kliknij i dowiedz się, jak prawidłowo dbać o higienę intymną.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Okres dojrzewania u dziewczyn

Okres dojrzewania to czas, w którym ciało każdej nastolatki się zmienia. Dowiedz się jakie są pierwsze oznaki okresu dojrzewania u dziewcząt.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl

Trwałe usuwanie włosów z twarzy

Czemu nie, ale trwałe usunięcie włosów z twarzy jest stosunkowo drogie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak dostać się do szkoły aktorskiej?

Marzysz aby zostać sławną aktorką? Z nami może Ci się udać. Pierwszy krok to szkoła aktorska. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się gdzie najlepiej studiować.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl