Zdrowe odżywianie na co dzień

Zdrowe odżywianie na co dzień

Proste sposoby na wkomponowanie wartościowych produktów w codzienny jadłospis.


Zdrowe odżywianie jest dla nastolatków szczególnie ważne, bo przynosi niezwykłe efekty dla ciała i ducha. Najzabawniejsze jest to, jak łatwo można skomponować taką dietę. Oto pięć prostych sposobów na codzienny zastrzyk energii dzięki superdiecie.


1. Jedz porządne śniadanie


Jeśli chcesz zmienić tylko jedną rzecz w swojej diecie, niech będzie to przejście na zdrowe śniadania. Dzięki nim poprawisz swoją przemianę materii, łatwiej zrzucisz wagę i poprawisz sobie samopoczucie oraz wyniki w szkole. Zwykle poziom cukru we krwi spada w ciągu nocy. Musisz nadrobić ten spadek odpowiednim jedzeniem. Najlepszy wybór to sycące, ale pożywne produkty, takie jak płatki owsiane czy owoce.


2. Jedz w domu z rodziną


Spożywanie posiłków w domu z rodziną ma dwie zasadnicze zalety. Po pierwsze, posiłki przygotowywane w domu są zwykle bardziej pożywne. Po drugie, kontrolujesz wielkość nakładanej porcji. Poza tym jest to świetna okazja, by spędzić czas z rodziną!


3. Utrzymuj zbilansowany plan żywieniowy


Najważniejsze to dobierać takie rodzaje jedzenia i picia oraz taką wielkość porcji, aby nasze ciało mogło dzięki nim rosnąć i prawidłowo się rozwijać. Przez lata zmieniły się zalecenia w kwestii wielkości spożywanych porcji. Ale podstawowa zasada jest ciągle taka sama: nie powinno się przyjmować więcej kalorii dziennie niż jest się w stanie spalić. Jeśli zjesz więcej, niż spalisz, Twój organizm zmagazynuje nadwyżki w postaci tkanki tłuszczowej.


W zależności od stopnia Twojej aktywności, dzienna porcja kalorii powinna wynosić mniej więcej 2000. Nie chodzi o to, żebyś ważyła wszystko, co zjesz. Chodzi tylko o zachowanie określonej wielkości porcji i stosowanie zbilansowanej diety.


4. Zwolnij na czas posiłku


Zrelaksuj się i ciesz jedzeniem. Na czas jedzenia koniecznie zwolnij obroty i ciesz się tym, co jesz. Czas posiłku to doskonały moment, aby na chwilę zrobić sobie przerwę od innych zajęć i po prostu skupić się na jedzeniu. Zbyt szybkie jedzenie uniemożliwia prawidłowe trawienie pokarmów i często sprawia, że zjadamy więcej, niż potrzebujemy.


5. Jedz zdrowo przez 7 dni w tygodniu


Niech zdrowe odżywianie stanie się Twoim nawykiem, który będzie Ci towarzyszył przez 7 dni w tygodniu. W weekendy możesz nie przestrzegać stałych pór posiłków – ważne jest jednak, byś jadła zdrowe produkty bez względu na to, jakie masz plany weekendowe.


Czy o czymś nie zapomnieliśmy? Jeśli tak, to nam przypomnij!

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Dojrzewanie u chłopców

Nasz przewodnik po męskim okresie dojrzewania pomoże Ci zrozumieć, co się dzieje z Twoimi kolegami

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Bezpieczne opalanie

Proste i łatwe sposoby pielęgnacji skóry, które pozwolą ci czerpać radość z opalania bez poparzeń słonecznych

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Zestawy ćwiczeń dla dziewczyn

Czas poprawić Twoją kondycję fizyczną. Zobacz zaproponowane przez nas ćwiczenia!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Domowy peeling do ust

Złuszczanie naskórka jest najlepszym sposobem na supergładki uśmiech. Na szczęście peeling do ust można zrobić w bardzo prosty sposób.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak używać nici dentystycznej?

Czy używanie nici dentystycznej jest trudne? Oto sposób na czyste i piękne zęby, gdy nosisz aparat ortodontyczny.

Dowiedz się wiecej

Oral-B