Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Spotkałaś się z powiedzeniem „Jesteś tym, co jesz”, prawda? No cóż, ma w sobie tylko część prawdy. Przecież nie zamienisz się w świnkę jedząc zbyt dużo hamburgerów! Coś w tym powiedzeniu jednak jest. Naszym celem jest pomóc ci zrozumieć, czym jest zdrowa dieta i co musisz zrobić, żeby się jej trzymać.


A kto by się tym przejmował?


Nikt inny tylko twoje ciało!
Zdrowa dieta dla nastolatków polega na doborze takich składników, które pozwolą ci czuć się doskonale. Zbilansowana dieta daje ci więcej energii i pozwala lepiej myśleć. Rzuć okiem na wskazówki poniżej i dowiedz się, jak powinny odżywiać się nastolatki. Oto, co powinnaś wiedzieć, aby każdy kęs jedzenia, który spożyjesz, był strzałem w dziesiątkę.


Własnoręcznie skomponowana zdrowa dieta dla nastolatków


Aby prawidłowo funkcjonować, twoje ciało potrzebuje co najmniej 40 składników odżywczych. Składniki te dostarczane są przez jedzenie i suplementy diety (np.witaminy). Jedzenie dzieli się na trzy grupy: węglowodany, białka i tłuszcze. Każda z tych grup dostarcza witamin, minerałów i aminokwasów. Jedzenie zbyt dużej ilości pożywienia tylko z jednej grupy może zaburzyć równowagę twojego organizmu. Dowiedz się więcej o wszystkich trzech grupach, aby móc mądrze komponować swoje posiłki.


Węglowodany

Węglowodany to cukry i skrobia, które możemy znaleźć w produktach takich jak chleb, makaron, ryż, ziemniaki, płatki, suszona fasola i groszek, cukier. Większość dietetyków uważa, że powinny one stanowić największą ze wszystkich grup.


Dostarczają twojemu organizmowi cenne witaminy, minerały i błonnik. Dzielą się na dwie grupy. Proste: miód, owoce, słodycze i napoje gazowane. Złożone - można je znaleźć w produktach zawierających skrobię: chleb, makaron, ryż i niektóre warzywa.


Tłuszcze

Tłuszcze są doskonałym źródłem energii, ale mają też dużo więcej kalorii niż produkty z pozostałych dwóch grup. Niektóre tłuszcze są zdrowsze od innych. Trzymaj się z daleka od nienasyconych i nasyconych tłuszczów typu trans oraz tłuszczów podwyższających cholesterol. Są to tłuszcze zwierzęce. Spożywane w dużych ilościach mogą być szkodliwe dla organizmu.


Wielonienasycone i jednonienasycone tłuszcze (naturalne oleje roślinne) są dobroczynne dla organizmu. W krajach o wysokim spożyciu oliwy z oliwek jest mniej zachorowań na choroby serca i na raka piersi.


Białka

Białka występują w mięsie, drobiu, rybach, mleku, jajkach, produktach sojowych, roślinach strączkowych, pestkach, serach i innych. Dostarczają organizmowi aminokwasów, które pomagają budować i utrzymać tkanki. Organizm potrzebuje też białek do naprawy tkanek. Białka powinny stanowić zaledwie 10 do 15 procent całkowitego spożycia wszystkich pokarmów. No to już wszystko wiesz. Niedługo będziesz sięgać wyłącznie po najlepsze produkty do jedzenia.


Jakie są twoje ulubione superprodukty?

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.
  • Pokaż komentarze

Mi pomaga

WhiteAngel 2017-06-30

Ja sobie kupiłam herbatkę 4xsuper slim od big-active, zobaczymy jakie będą efekty, kiedyś popijałam takie herbaty i pamiętam że udało mi się zrzucić trochę kg, oczywiście wszystko z dodatkiem ruchu i diety, do wakacji liczę na parę cm mniej

Jak dbać o higienę intymną?

Dbasz o higienę, ale mimo to miewasz problemy natury intymnej? Nie wpadaj w panikę. Ten problem dotyczy większości kobiet. Kliknij i dowiedz się, jak prawidłowo dbać o higienę intymną.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Okres dojrzewania u dziewczyn

Okres dojrzewania to czas, w którym ciało każdej nastolatki się zmienia. Dowiedz się jakie są pierwsze oznaki okresu dojrzewania u dziewcząt.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl

Kobiece sutki

Wszystko o sutkach w czasie, gdy rosną piersi. Ciesz się, że są jedyne (w zasadzie dwa) w swoim rodzaju!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Co Twoje ubrania mogą o Tobie powiedzieć

Wszystkie dziewczyny mają pomysły na to, jak się modnie ubrać. Czy Twój styl odzwierciedla Twoją osobowość?

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jedzenie z aparatem ortodontycznym

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, by Twój aparat zadziałał szybciej i byś mogła pożegnać się z nim tak szybko, jak to możliwe.

Dowiedz się wiecej

Oral-B