Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Spotkałaś się z powiedzeniem „Jesteś tym, co jesz”, prawda? No cóż, ma w sobie tylko część prawdy. Przecież nie zamienisz się w świnkę jedząc zbyt dużo hamburgerów! Coś w tym powiedzeniu jednak jest. Naszym celem jest pomóc ci zrozumieć, czym jest zdrowa dieta i co musisz zrobić, żeby się jej trzymać.


A kto by się tym przejmował?


Nikt inny tylko twoje ciało!
Zdrowa dieta dla nastolatków polega na doborze takich składników, które pozwolą ci czuć się doskonale. Zbilansowana dieta daje ci więcej energii i pozwala lepiej myśleć. Rzuć okiem na wskazówki poniżej i dowiedz się, jak powinny odżywiać się nastolatki. Oto, co powinnaś wiedzieć, aby każdy kęs jedzenia, który spożyjesz, był strzałem w dziesiątkę.


Własnoręcznie skomponowana zdrowa dieta dla nastolatków


Aby prawidłowo funkcjonować, twoje ciało potrzebuje co najmniej 40 składników odżywczych. Składniki te dostarczane są przez jedzenie i suplementy diety (np.witaminy). Jedzenie dzieli się na trzy grupy: węglowodany, białka i tłuszcze. Każda z tych grup dostarcza witamin, minerałów i aminokwasów. Jedzenie zbyt dużej ilości pożywienia tylko z jednej grupy może zaburzyć równowagę twojego organizmu. Dowiedz się więcej o wszystkich trzech grupach, aby móc mądrze komponować swoje posiłki.


Węglowodany

Węglowodany to cukry i skrobia, które możemy znaleźć w produktach takich jak chleb, makaron, ryż, ziemniaki, płatki, suszona fasola i groszek, cukier. Większość dietetyków uważa, że powinny one stanowić największą ze wszystkich grup.


Dostarczają twojemu organizmowi cenne witaminy, minerały i błonnik. Dzielą się na dwie grupy. Proste: miód, owoce, słodycze i napoje gazowane. Złożone - można je znaleźć w produktach zawierających skrobię: chleb, makaron, ryż i niektóre warzywa.


Tłuszcze

Tłuszcze są doskonałym źródłem energii, ale mają też dużo więcej kalorii niż produkty z pozostałych dwóch grup. Niektóre tłuszcze są zdrowsze od innych. Trzymaj się z daleka od nienasyconych i nasyconych tłuszczów typu trans oraz tłuszczów podwyższających cholesterol. Są to tłuszcze zwierzęce. Spożywane w dużych ilościach mogą być szkodliwe dla organizmu.


Wielonienasycone i jednonienasycone tłuszcze (naturalne oleje roślinne) są dobroczynne dla organizmu. W krajach o wysokim spożyciu oliwy z oliwek jest mniej zachorowań na choroby serca i na raka piersi.


Białka

Białka występują w mięsie, drobiu, rybach, mleku, jajkach, produktach sojowych, roślinach strączkowych, pestkach, serach i innych. Dostarczają organizmowi aminokwasów, które pomagają budować i utrzymać tkanki. Organizm potrzebuje też białek do naprawy tkanek. Białka powinny stanowić zaledwie 10 do 15 procent całkowitego spożycia wszystkich pokarmów. No to już wszystko wiesz. Niedługo będziesz sięgać wyłącznie po najlepsze produkty do jedzenia.


Jakie są twoje ulubione superprodukty?

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.
  • Pokaż komentarze

Mi pomaga

WhiteAngel 2017-06-30

Ja sobie kupiłam herbatkę 4xsuper slim od big-active, zobaczymy jakie będą efekty, kiedyś popijałam takie herbaty i pamiętam że udało mi się zrzucić trochę kg, oczywiście wszystko z dodatkiem ruchu i diety, do wakacji liczę na parę cm mniej

Jak zdrowo się odżywiać?

Odlotowe fakty, dzięki którym dieta dla nastolatków stanie się ciekawą zabawą.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Czekolada na dobry humor

Niech ten cytat będzie Twoim mottem na dziś!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Cztery proste sposoby, jak podrasować dres

Niech Cię nie zwiedzie jego swobodny i nieformalny charakter - dres może być superelegancki, gdy zestawimy go z odpowiednimi dodatkami.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny