Szybka przemiana materii

Szybka przemiana materii

Dowiedz się prawdy na temat swojej przemiany materii i sposobów na zdrowe zgubienie zbędnych kilogramów.


„Mam tak słabą przemianę materii, że przybieram na wadze od samego patrzenia na jedzenie”. Jak często słyszałaś już te słowa? Albo te: „To niesprawiedliwe, że Zośka może jeść wszystko, co chce, bo ma tak szybką przemianę materii, że jest w stanie wszystko spalić”. Mity na temat szybkiej przemiany materii przerastają wszystkie inne dotyczące odchudzania. Jak to rozumieć? Czy według Ciebie rodzisz się z wolną lub szybką przemianą materii i tak już zostaje do końca życia? Czy naprawdę niektórym z nas trudniej jest schudnąć niż innym? Przeczytaj informacje przedstawione poniżej. Możemy się założyć, że będziesz zaskoczona.



9 faktów na temat przemiany materii i chudnięcia

  1. Przemiana materii oznacza liczbę kalorii, które spalasz w czasie zwykłego dnia. Różni się u różnych ludzi, ale zwykle jest to od 1800 do 2800 kalorii dziennie. O szybszej przemianie materii decyduje tryb życia, rodzaj aktywności w ciągu dnia, ilość tkanki mięśniowej i czynniki genetyczne.


  2. Zawsze, przez 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu spalasz kalorie, nawet gdy nie robisz tego celowo. Spalasz je z różną intensywnością, w zależności od tego, co akurat robisz w danym momencie. Im bardziej angażujesz swoją masę mięśniową w to, co robisz, tym więcej spalasz kalorii.


  3. Utrata wagi następuje wtedy, gdy spalasz więcej kalorii, niż ich zjadasz. Ot i cała filozofia.


  4. Możesz myśleć, że kaloria to kaloria – nieważne czy wzięła się z twarożku, frytek czy lodów. Tak nie jest. Kalorie pochodzące z tłuszczów są tak naprawdę bardziej tuczące, bo organizm zużywa bardzo mało energii na przekształcenie ich we własną tkankę tłuszczową. Kiedy organizm przekształca węglowodany lub białka we własny tłuszcz, sam spala przy tym dużo kalorii. Tak więc jeśli chcesz zrzucić parę kilo, uważaj na to, skąd pochodzą kalorie, które zjadasz.


  5. Z wiekiem proces przemiany materii jest zwykle spowolniony.


  6. Aktywne osoby mają zwykle szybszą przemianę materii i spalają więcej kalorii nie tylko w czasie ćwiczeń, ale też w czasie odpoczynku.


  7. Sam proces trawienia pochłania dużo kalorii. Omijając posiłki, nie dostarczasz organizmowi składników odżywczych. Odpowiedzią organizmu jest zwolnienie metabolizmu, które ma na celu oszczędzanie energii. Niewielkie posiłki składające się z zielonych warzyw, zbóż i chudego białka pomagają utrzymywać przemianę materii na najwyższych obrotach, a tkanka tłuszczowa jest spalana przy budowie mięśni.


  8. Osoba, która dużo waży spala więcej kalorii niż osoba szczupła ze względu na dodatkowy wysiłek potrzebny do poruszania się.


  9. Restrykcyjne, niskotłuszczowe diety mogą źle wpływać na metabolizm. Świetnym rozwiązaniem jest zbilansowany, umiarkowany plan żywieniowy, z dużą zawartością białek i dobrych tłuszczów (takich jak oliwa z oliwek), a niższą zawartością węglowodanów.


Czy fakty, które właśnie przeczytałaś pomogły obalić zasłyszane wcześniej mity?

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.
  • Pokaż komentarze

ektomorfik

pudi 2016-08-19

Hej. Czy to, że mówi się o kimś, że jest ektomorfikiem znaczy to samo co, że ma szybka przemianę materii? Ostatnio lekarka mi tak powiedziała bo jestem bardzo chuda i nie bardzo zrozumiałam o co jej chodzi a głupio mi było się zapytać xd

6 błędów, których należy unikać przy wyborze biustonosza

Jakie pytania należy sobie zadać, aby znaleźć idealnie dopasowany biustonosz?

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak używać nici dentystycznej?

Czy używanie nici dentystycznej jest trudne? Oto sposób na czyste i piękne zęby, gdy nosisz aparat ortodontyczny.

Dowiedz się wiecej

Oral-B