Jak prawidłowo ćwiczyć?

Jak prawidłowo ćwiczyć?

Jak poprawnie wykonywać ćwiczenia.


Może Ci się wydawać, że dzięki ekstremalnym ćwiczeniom zyskasz figurę modelki. Zarówno ta, jak i pozostałe fitnessowe pułapki niemal zawsze prowadzą do rozczarowań. Zapoznaj się z powszechnymi mitami dotyczącymi fitnessu i dowiedz się całej prawdy o zdrowym planie treningowym.


Pułapka numer 1: Ćwiczenia są kluczem do utraty wagi


Może i widujesz na ulicach tabuny chudzielców w Twoim wieku, ale tak naprawdę zdrowe nastolatki często przybierają na wadze w okresie dojrzewania. To zupełnie normalne. Kilka dodatkowych kilogramów nie jest czymś dziwnym ani niezdrowym. Ale czy to oznacza, że masz siedzieć bezczynnie i tyć? Nie! Regularne ćwiczenia pomogą Ci zdrowo się rozwijać. Wystarczy prosta rzecz, taka jak 30-minutowy spacer 5 razy w tygodniu.


Pułapka numer 2: Zniechęcanie się do ćwiczeń


Może Ci się wydawać, że wyglądasz głupio albo grubo, kiedy ćwiczysz. Takie myślenie powstrzymuje wiele dziewczyn od ćwiczeń. Paradoksalnie, aktywne dziewczyny zwykle twierdzą, że czują się lepiej ze swoim ciałem, bez względu na to, ile ważą.


Pułapka numer 3: Plan treningowy oparty na bólu, wstydzie i nudzie


No dobrze, nienawidzisz bieżni i gier zespołowych. W takim razie trzymaj się z dala od przyrządów, które powodują, że czujesz się jak chomik w kołowrotku albo wymagają koordynacji ręki i oka. Są inne możliwości. Noga niektórych dziewczyn nigdy nie postanie na boisku, za to dałyby się zabić za możliwość wzięcia udziału w zajęciach baletu, jogi czy sztuk walki. Jeszcze inne znajdują radość w jeżdżeniu rowerem, bieganiu, pływaniu lub długich spacerach.


Pułapka numer 4: Tylko jeden rodzaj ćwiczeń


Trening crossfit pomaga zyskać sprawność na wielu płaszczyznach i uniknąć kontuzji. Jest też ciekawy. Oto różne rodzaje ćwiczeń, które powinnaś uwzględnić w swoim planie treningowym.

  • Ćwiczenia aerobowe

Dobre na wzmocnienie serca i płuc


Na przykład: jazda na rolkach, szybki marsz, jogging, jazda na rowerze, pływanie

  • Trening siłowy

Dobry na wzmocnienie mięśni i kości


Na przykład: podnoszenie ciężarów, rozciąganie taśm, różne rodzaje jogi, wspinaczka

  • Ćwiczenia na mięśnie posturalne

Dobre na silniejszy kręgosłup, miednicę, odcinek lędźwiowy oraz na równowagę


Na przykład: przysiady, unoszenie nóg, joga, pilates


Pułapka numer 5: Za mało ćwiczeń


Wystarczy 30 minut dziennie przez pięć dni w tygodniu, aby poczuć różnicę. Kluczem do sukcesu jest znalezienie rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność i włączenie ich do codziennie wykonywanych czynności – tak jak mycie zębów.


PPułapka numer 6: Zbyt dużo ćwiczeń


Niektóre dziewczyny wpadają w obsesję zrzucania wagi i ćwiczą za dużo. Oto kilka objawów przetrenowania:

  • Nie robisz sobie ani jednego dnia przerwy w tygodniu.
  • Ciągle czujesz się zmęczona.
  • Zatrzymała Ci się miesiączka. Jeśli tak się stało lub jeśli masz już skończone 16 lat, a nie dostałaś jeszcze pierwszej miesiączki, porozmawiaj o tym z lekarzem.

A jak Ty motywujesz się do ćwiczeń?

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

4 pytania na temat pocenia się

Oto informacje o tym, dlaczego się pocimy i jak poznać, czy pocisz się za bardzo.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak zdrowo się odżywiać?

Odlotowe fakty, dzięki którym dieta dla nastolatków stanie się ciekawą zabawą.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Wskocz do basenu na letniej imprezie

W okolicy nie ma basenu? Nie ma problemu. Te pomysły na „imprezę przy basenie" sprawdzą się i bez wody!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Cztery proste sposoby, jak podrasować dres

Niech Cię nie zwiedzie jego swobodny i nieformalny charakter - dres może być superelegancki, gdy zestawimy go z odpowiednimi dodatkami.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny