Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Te ćwiczenia rozciągające wyeliminują zakwasy.


Trening bez stretchingu jest jak manicure bez bazy – efekt jest, ale następnego dnia zauważasz odpryski. Jeśli wskakujesz na bieżnię i zaczynasz od pięciokilometrowego biegu lub podnosisz ciężary bez przygotowania, Twoje mięśnie doznają szoku. Stretching pomaga rozciągnąć mięśnie i ścięgna, żebyś po ćwiczeniach mogła czuć się świetnie. Jesteś gotowa? Zaczynamy!

ĆWICZENIE NR 1: DYNAMICZNE ROZCIĄGANIE MIĘŚNI KLATKI PIERSIOWEJ

Stań ze złączonymi dłońmi i ramionami wyciągniętymi przed siebie. Mając wyprostowane ramiona, poruszaj nimi do przodu i do tyłu, wykonując zamaszyste ruchy, jakbyś chciała klaskać. Powtórz od 5 do 10 razy, zwiększając tempo.


cwiczenia rozciagajace na zakwasy

ĆWICZENIE NR 2: ROZCIĄGANIE TRICEPSÓW PRZY POMOCY RĘCZNIK

Możesz już znać niektóre ćwiczenia rozciągające te mięśnie, ale użycie ręcznika pomoże zwiększyć zakres ruchu. Trzymaj ręcznik w tej ręce, którą chcesz pracować. Przenieś rękę za plecy tak, by łokieć wskazywał sufit i pozwól, by ręcznik luźno zwisał na plecach. Chwyć ręcznik drugą ręką i delikatnie go ciągnij. Wytrzymaj przez 10 lub 20 sekund i zmień ręce.


cwiczenia rozciagajace na zakwasy

ĆWICZENIE NR 3: ROZCIĄGANIE MIĘŚNI RAMION

Stań lub uklęknij na podłodze. Połóż prawą rękę na lewej tak, by stykały się w łokciach. Unieś łokcie tak wysoko, jak to możliwe, abyś poczuła, jak rozciągają się mięśnie pomiędzy łopatkami. Wykonuj delikatne ruchy pulsacyjne, opuszczając ramiona w dół. Zmień ręce i powtórz ćwiczenie.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

ĆWICZENIE NR 4: ROZCIĄGANIE MIĘŚNI GRZBIETU

Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion. Powoli przechylaj się do przodu, ale pamiętaj, by nogi były lekko ugięte w kolanach. Pozwól, by Twoja głowa, ramiona i tułów luźno zwisały przez około 20 sekund.


cwiczenia rozciagajace na zakwasy<

ĆWICZENIE NR 5: ROZCIĄGANIE ŚCIĘGNA UDOWEGO

Połóż się na plecach, kładąc jedną nogę na podłodze, a drugą trzymaj uniesioną do góry. Następnie chwyć ją rękoma pod udem. Delikatnie przyciągaj nogę do tułowia i staraj się mieć proste kolano. Pamiętaj, by palce stopy leżącej na podłodze były skierowane do góry. Wytrzymaj przez 10 sekund i zmień nogę.


cwiczenia rozciagajace na zakwasy

ĆWICZENIE NR 6: ROZCIĄGANIE MIĘŚNI ŁYDEK

Stań twarzą do ściany. Oprzyj palce jednej stopy o ścianę - pięta powinna opierać się na podłodze, a kolano powinno być wyprostowane. Powoli pochylaj się w stronę ściany, aż poczujesz lekkie ciągnięcie w łydce i w ścięgnie Achillesa. Wytrzymaj w tej pozycji przez 20-30 sekund i zmień nogę.


cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Zdjęcie: Elizabeth Griffin/Hearst Digital Media

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.

Ćwiczenia w domu

Bądź sprawna nawet gdy na dworze zimno - łatwe sposoby na ćwiczenia w pomieszczeniu.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Ćwiczenia na rozciąganie

Rozciągaj się regularnie, by jeszcze lepiej skorzystać z codziennych ćwiczeń.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Nowy wizerunek na powrót do szkoły

Niewielkie zmiany w garderobie mogą zaprezentować Cię z zupełnie innej strony. Wypróbuj nasze wskazówki, jak wrócić do szkoły z nowym wizerunkiem.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny