Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Te ćwiczenia rozciągające wyeliminują zakwasy.


Trening bez stretchingu jest jak manicure bez bazy – efekt jest, ale następnego dnia zauważasz odpryski. Jeśli wskakujesz na bieżnię i zaczynasz od pięciokilometrowego biegu lub podnosisz ciężary bez przygotowania, Twoje mięśnie doznają szoku. Stretching pomaga rozciągnąć mięśnie i ścięgna, żebyś po ćwiczeniach mogła czuć się świetnie. Jesteś gotowa? Zaczynamy!


Ćwiczenie nr 1: dynamiczne rozciąganie mięśni klatki piersiowej
Stań ze złączonymi dłońmi i ramionami wyciągniętymi przed siebie. Mając wyprostowane ramiona, poruszaj nimi do przodu i do tyłu, wykonując zamaszyste ruchy, jakbyś chciała klaskać. Powtórz od 5 do 10 razy, zwiększając tempo.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 2: rozciąganie tricepsów przy pomocy ręcznika
Możesz już znać niektóre ćwiczenia rozciągające te mięśnie, ale użycie ręcznika pomoże zwiększyć zakres ruchu. Trzymaj ręcznik w tej ręce, którą chcesz pracować. Przenieś rękę za plecy tak, by łokieć wskazywał sufit i pozwól, by ręcznik luźno zwisał na plecach. Chwyć ręcznik drugą ręką i delikatnie go ciągnij. Wytrzymaj przez 10 lub 20 sekund i zmień ręce.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 3: rozciąganie mięśni ramion
Stań lub uklęknij na podłodze. Połóż prawą rękę na lewej tak, by stykały się w łokciach. Unieś łokcie tak wysoko, jak to możliwe, abyś poczuła, jak rozciągają się mięśnie pomiędzy łopatkami. Wykonuj delikatne ruchy pulsacyjne, opuszczając ramiona w dół. Zmień ręce i powtórz ćwiczenie.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 4: rozciąganie mięśni grzbietu
Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion. Powoli przechylaj się do przodu, ale pamiętaj, by nogi były lekko ugięte w kolanach. Pozwól, by Twoja głowa, ramiona i tułów luźno zwisały przez około 20 sekund.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 5: rozciąganie ścięgna udowego


Połóż się na plecach, kładąc jedną nogę na podłodze, a drugą trzymaj uniesioną do góry. Następnie chwyć ją rękoma pod udem. Delikatnie przyciągaj nogę do tułowia i staraj się mieć proste kolano. Pamiętaj, by palce stopy leżącej na podłodze były skierowane do góry. Wytrzymaj przez 10 sekund i zmień nogę.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 6: rozciąganie mięśni łydek
Stań twarzą do ściany. Oprzyj palce jednej stopy o ścianę - pięta powinna opierać się na podłodze, a kolano powinno być wyprostowane. Powoli pochylaj się w stronę ściany, aż poczujesz lekkie ciągnięcie w łydce i w ścięgnie Achillesa. Wytrzymaj w tej pozycji przez 20-30 sekund i zmień nogę.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Zdjęcie: Elizabeth Griffin/Hearst Digital Media

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Zestawy ćwiczeń dla dziewczyn

Czas poprawić Twoją kondycję fizyczną. Zobacz zaproponowane przez nas ćwiczenia!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak zwiększyć pewność siebie?

Jesteś w dołku? Poczujesz się o niebo lepiej, gdy wypróbujesz nasze sposoby na zwiększenie pewności siebie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Ćwiczenia w domu

Bądź sprawna nawet gdy na dworze zimno - łatwe sposoby na ćwiczenia w pomieszczeniu.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Sześć wskazówek, jak po mistrzowsku robić zakupy w sklepach vintage

Robienie zakupów w sklepach vintage jest jak poszukiwanie skarbów. Dowiedz się, jak znaleźć ten jedyny w swoim rodzaju modowy skarb.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Piegi – ozdoba czy utrapienie?

Niektórym bardzo się podobają, inni uważają je za przekleństwo. Jeśli natura zaopatrzyła Cię w piegi, ten tekst jest właśnie dla Ciebie!

Dowiedz się wiecej

Crest