Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Te ćwiczenia rozciągające wyeliminują zakwasy.


Trening bez stretchingu jest jak manicure bez bazy – efekt jest, ale następnego dnia zauważasz odpryski. Jeśli wskakujesz na bieżnię i zaczynasz od pięciokilometrowego biegu lub podnosisz ciężary bez przygotowania, Twoje mięśnie doznają szoku. Stretching pomaga rozciągnąć mięśnie i ścięgna, żebyś po ćwiczeniach mogła czuć się świetnie. Jesteś gotowa? Zaczynamy!


Ćwiczenie nr 1: dynamiczne rozciąganie mięśni klatki piersiowej
Stań ze złączonymi dłońmi i ramionami wyciągniętymi przed siebie. Mając wyprostowane ramiona, poruszaj nimi do przodu i do tyłu, wykonując zamaszyste ruchy, jakbyś chciała klaskać. Powtórz od 5 do 10 razy, zwiększając tempo.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 2: rozciąganie tricepsów przy pomocy ręcznika
Możesz już znać niektóre ćwiczenia rozciągające te mięśnie, ale użycie ręcznika pomoże zwiększyć zakres ruchu. Trzymaj ręcznik w tej ręce, którą chcesz pracować. Przenieś rękę za plecy tak, by łokieć wskazywał sufit i pozwól, by ręcznik luźno zwisał na plecach. Chwyć ręcznik drugą ręką i delikatnie go ciągnij. Wytrzymaj przez 10 lub 20 sekund i zmień ręce.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 3: rozciąganie mięśni ramion
Stań lub uklęknij na podłodze. Połóż prawą rękę na lewej tak, by stykały się w łokciach. Unieś łokcie tak wysoko, jak to możliwe, abyś poczuła, jak rozciągają się mięśnie pomiędzy łopatkami. Wykonuj delikatne ruchy pulsacyjne, opuszczając ramiona w dół. Zmień ręce i powtórz ćwiczenie.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 4: rozciąganie mięśni grzbietu
Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion. Powoli przechylaj się do przodu, ale pamiętaj, by nogi były lekko ugięte w kolanach. Pozwól, by Twoja głowa, ramiona i tułów luźno zwisały przez około 20 sekund.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 5: rozciąganie ścięgna udowego


Połóż się na plecach, kładąc jedną nogę na podłodze, a drugą trzymaj uniesioną do góry. Następnie chwyć ją rękoma pod udem. Delikatnie przyciągaj nogę do tułowia i staraj się mieć proste kolano. Pamiętaj, by palce stopy leżącej na podłodze były skierowane do góry. Wytrzymaj przez 10 sekund i zmień nogę.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 6: rozciąganie mięśni łydek
Stań twarzą do ściany. Oprzyj palce jednej stopy o ścianę - pięta powinna opierać się na podłodze, a kolano powinno być wyprostowane. Powoli pochylaj się w stronę ściany, aż poczujesz lekkie ciągnięcie w łydce i w ścięgnie Achillesa. Wytrzymaj w tej pozycji przez 20-30 sekund i zmień nogę.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Zdjęcie: Elizabeth Griffin/Hearst Digital Media

Zostaw komentarz *Tekst obowiązkowy
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Ćwiczenia podczas okresu

Masz miesiączkę i dlatego nie możesz robić rzeczy, które lubisz? Dowiedz się, czy podczas okresu powinnaś zrezygnować z aktywności fizycznej i uprawiania sportów.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl

Jak przeżyć zmiany w okresie dojrzewania

Nasze tajne sposoby jak zachować spokój, gdy Twoje ciało tak bardzo zmienia się w okresie dojrzewania.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Pielęgnacja skóry zimą

Zastanawiasz się, jak pielęgnować skórę w okresie zimowym? Sprawdź skuteczne sposoby.

Dowiedz się wiecej

Olay

Kiedy pierwsza miesiączka?

Poszerz swoją wiedzę na temat dojrzewania i pierwszego okresu. Dowiedz się, kiedy możesz spodziewać się pierwszej miesiączki.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl