Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Sześć wskazówek, co robić przed i po treningu

Te ćwiczenia rozciągające wyeliminują zakwasy.


Trening bez stretchingu jest jak manicure bez bazy – efekt jest, ale następnego dnia zauważasz odpryski. Jeśli wskakujesz na bieżnię i zaczynasz od pięciokilometrowego biegu lub podnosisz ciężary bez przygotowania, Twoje mięśnie doznają szoku. Stretching pomaga rozciągnąć mięśnie i ścięgna, żebyś po ćwiczeniach mogła czuć się świetnie. Jesteś gotowa? Zaczynamy!


Ćwiczenie nr 1: dynamiczne rozciąganie mięśni klatki piersiowej
Stań ze złączonymi dłońmi i ramionami wyciągniętymi przed siebie. Mając wyprostowane ramiona, poruszaj nimi do przodu i do tyłu, wykonując zamaszyste ruchy, jakbyś chciała klaskać. Powtórz od 5 do 10 razy, zwiększając tempo.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 2: rozciąganie tricepsów przy pomocy ręcznika
Możesz już znać niektóre ćwiczenia rozciągające te mięśnie, ale użycie ręcznika pomoże zwiększyć zakres ruchu. Trzymaj ręcznik w tej ręce, którą chcesz pracować. Przenieś rękę za plecy tak, by łokieć wskazywał sufit i pozwól, by ręcznik luźno zwisał na plecach. Chwyć ręcznik drugą ręką i delikatnie go ciągnij. Wytrzymaj przez 10 lub 20 sekund i zmień ręce.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 3: rozciąganie mięśni ramion
Stań lub uklęknij na podłodze. Połóż prawą rękę na lewej tak, by stykały się w łokciach. Unieś łokcie tak wysoko, jak to możliwe, abyś poczuła, jak rozciągają się mięśnie pomiędzy łopatkami. Wykonuj delikatne ruchy pulsacyjne, opuszczając ramiona w dół. Zmień ręce i powtórz ćwiczenie.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 4: rozciąganie mięśni grzbietu
Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion. Powoli przechylaj się do przodu, ale pamiętaj, by nogi były lekko ugięte w kolanach. Pozwól, by Twoja głowa, ramiona i tułów luźno zwisały przez około 20 sekund.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 5: rozciąganie ścięgna udowego


Połóż się na plecach, kładąc jedną nogę na podłodze, a drugą trzymaj uniesioną do góry. Następnie chwyć ją rękoma pod udem. Delikatnie przyciągaj nogę do tułowia i staraj się mieć proste kolano. Pamiętaj, by palce stopy leżącej na podłodze były skierowane do góry. Wytrzymaj przez 10 sekund i zmień nogę.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Ćwiczenie nr 6: rozciąganie mięśni łydek
Stań twarzą do ściany. Oprzyj palce jednej stopy o ścianę - pięta powinna opierać się na podłodze, a kolano powinno być wyprostowane. Powoli pochylaj się w stronę ściany, aż poczujesz lekkie ciągnięcie w łydce i w ścięgnie Achillesa. Wytrzymaj w tej pozycji przez 20-30 sekund i zmień nogę.

cwiczenia rozciagajace na zakwasy

Zdjęcie: Elizabeth Griffin/Hearst Digital Media

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Ćwiczenia podczas okresu

Masz miesiączkę i dlatego nie możesz robić rzeczy, które lubisz? Dowiedz się, czy ćwiczenia podczas okresu to coś, z czego powinnaś zrezygnować.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl

Jak zdrowo się odżywiać?

Odlotowe fakty, dzięki którym dieta dla nastolatków stanie się ciekawą zabawą.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Cztery proste sposoby, jak podrasować dres

Niech Cię nie zwiedzie jego swobodny i nieformalny charakter - dres może być superelegancki, gdy zestawimy go z odpowiednimi dodatkami.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak dostać się do szkoły aktorskiej?

Marzysz aby zostać sławną aktorką? Z nami może Ci się udać. Pierwszy krok to szkoła aktorska. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się gdzie najlepiej studiować.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl