Jak się uspokoić, gdy jesteś zdenerwowana

Jak się uspokoić, gdy jesteś zdenerwowana

Jak załagodzić nerwową sytuację, korzystając z pięciu łatwych kroków.

Ten scenariusz nie jest Ci obcy: dzieje się coś, co wyprowadza Cię z równowagi i mówisz coś, czego później żałujesz, po czym przez kilka kolejnych dni (lub tygodni) nieustannie myślisz o tym, co się stało. Mamy kilka wskazówek, jak stłumić emocje, zanim wybuchną.


Wskazówka pierwsza: Pomyśl, zanim coś zrobisz.
Zanim coś powiesz, pomyśl o tym, co się stało i jak się z tym czujesz. Powiązanie konkretnej sytuacji (zła ocena) z konkretną emocją (rozczarowanie) pomoże uniknąć nawiązywania do innych, niezwiązanych z tym wydarzeń i uczuć.


Wskazówka druga: Oddychaj.
Głęboki oddech jest jednym z najszybciej działających sposobów, by ponownie stanąć na nogi i uniknąć sytuacji, w której dajesz się ponieść negatywnym emocjom. Jeśli jesteś z rodziną lub przyjaciółmi, idź do innego pokoju, gdzie będziesz sama i będziesz mogła pooddychać głęboko.


Wskazówka trzecia: Krzycz.
Możesz ją wykorzystać tylko w miejscach, gdzie „wykrzyczenie” tego będzie na miejscu (lekcja matematyki, niestety, odpada). Trzymanie się negatywnych emocji jest stresujące i jeszcze bardziej zaognia sytuację. Jeśli krzyk nie jest Twoim sposobem na radzenie sobie w takich wypadkach wypłacz się lub pobiegaj. Jeśli „spuścisz powietrze”, szybciej ochłoniesz.


Wskazówka czwarta: Uśmiechaj się.
Nadszedł czas, by spojrzeć na wszystko nieco jaśniej. Porzuć wszystko, co złe i pomyśl o tym, co sprawia, że jesteś szczęśliwa. Może zbliżająca się randka? Najnowsze osiągnięcie? Nowy lakier do paznokci? Niezależnie od tego, co to jest, skup się właśnie na tym i idź do przodu. Skoncentrowanie się na pozytywnych rzeczach natychmiast poprawi Ci humor i sprawi, że w przyszłości będziesz potrafiła lepiej radzić sobie ze stresem.


Wskazówka piąta: Weź się w garść.
Teraz, gdy już czujesz się lepiej, uporządkuj swoje myśli (cały czas się uśmiechaj!) i wróć do tego, co się zdarzyło – spokojna i całkowicie opanowana.


Zdjęcie: Ross Hillier/Corbis

Zostaw komentarz *Tekst obowiązkowy
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Życie (nie) w centrum uwagi

Zawsze chętniej obserwowała, niż pragnęła bycia w centrum uwagi. Przeczytaj z kim Ola Szepczyńska dzieliła się swoimi przemyśleniami podczas dorastania.

Dowiedz się wiecej

Poznaj gwiazdy Internetu, które dla nas piszą!

Jak dostać się do szkoły aktorskiej?

Marzysz aby zostać sławną aktorką? Z nami może Ci się udać. Pierwszy krok to szkoła aktorska. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się gdzie najlepiej studiować.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl

Jak wyjść z dołka?

Nie pozwól, by zły humor zniszczył Twój urok. Przegoń smutki przy pomocy naszych sprytnych wskazówek, co robić, a czego nie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak używać tamponów dyskretnie

Kliknij i dowiedz się, jak używać tamponów. Dzięki odpowiednimi produktom i dobrym radom stosowanie tamponów może być ciche i dyskretne.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Ćwiczenia podczas okresu

Masz miesiączkę i dlatego nie możesz robić rzeczy, które lubisz? Dowiedz się, czy podczas okresu powinnaś zrezygnować z aktywności fizycznej i uprawiania sportów.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl