Jak się uspokoić, gdy jesteś zdenerwowana

Jak się uspokoić, gdy jesteś zdenerwowana

Jak załagodzić nerwową sytuację, korzystając z pięciu łatwych kroków.

Ten scenariusz nie jest Ci obcy: dzieje się coś, co wyprowadza Cię z równowagi i mówisz coś, czego później żałujesz, po czym przez kilka kolejnych dni (lub tygodni) nieustannie myślisz o tym, co się stało. Mamy kilka wskazówek, jak stłumić emocje, zanim wybuchną.


Wskazówka pierwsza: Pomyśl, zanim coś zrobisz.
Zanim coś powiesz, pomyśl o tym, co się stało i jak się z tym czujesz. Powiązanie konkretnej sytuacji (zła ocena) z konkretną emocją (rozczarowanie) pomoże uniknąć nawiązywania do innych, niezwiązanych z tym wydarzeń i uczuć.


Wskazówka druga: Oddychaj.
Głęboki oddech jest jednym z najszybciej działających sposobów, by ponownie stanąć na nogi i uniknąć sytuacji, w której dajesz się ponieść negatywnym emocjom. Jeśli jesteś z rodziną lub przyjaciółmi, idź do innego pokoju, gdzie będziesz sama i będziesz mogła pooddychać głęboko.


Wskazówka trzecia: Krzycz.
Możesz ją wykorzystać tylko w miejscach, gdzie „wykrzyczenie” tego będzie na miejscu (lekcja matematyki, niestety, odpada). Trzymanie się negatywnych emocji jest stresujące i jeszcze bardziej zaognia sytuację. Jeśli krzyk nie jest Twoim sposobem na radzenie sobie w takich wypadkach wypłacz się lub pobiegaj. Jeśli „spuścisz powietrze”, szybciej ochłoniesz.


Wskazówka czwarta: Uśmiechaj się.
Nadszedł czas, by spojrzeć na wszystko nieco jaśniej. Porzuć wszystko, co złe i pomyśl o tym, co sprawia, że jesteś szczęśliwa. Może zbliżająca się randka? Najnowsze osiągnięcie? Nowy lakier do paznokci? Niezależnie od tego, co to jest, skup się właśnie na tym i idź do przodu. Skoncentrowanie się na pozytywnych rzeczach natychmiast poprawi Ci humor i sprawi, że w przyszłości będziesz potrafiła lepiej radzić sobie ze stresem.


Wskazówka piąta: Weź się w garść.
Teraz, gdy już czujesz się lepiej, uporządkuj swoje myśli (cały czas się uśmiechaj!) i wróć do tego, co się zdarzyło – spokojna i całkowicie opanowana.


Zdjęcie: Ross Hillier/Corbis

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Życie (nie) w centrum uwagi

Zawsze chętniej obserwowała, niż pragnęła bycia w centrum uwagi. Przeczytaj z kim Ola Szepczyńska dzieliła się swoimi przemyśleniami podczas dorastania.

Dowiedz się wiecej

Poznaj gwiazdy Internetu, które dla nas piszą!

Jak być optymistą

Niech ten cytat będzie Twoim mottem na dziś!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Pięć obowiązkowych wskazówek dla kierowcy

Prowadzenie samochodu to wolność i podwożenie znajomych. Dowiedz się, jak prowadzić bezpiecznie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak zmienić świat

Niech ten cytat będzie Twoim mottem na dziś!

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny