MyDziewczynyMiesiączka – wskazówki i porady

Jak zatrzymać wahania nastroju przed okresem

Jak zatrzymać wahania nastroju przed okresem

0
Jak zatrzymać wahania nastroju przed okresemJak zatrzymać wahania nastroju przed okresem

Każdej z nas przez PMS zdarzyło się pokłócić z przyjaciółką albo rozpłakać przy reklamie telewizyjnej – wszystko przez rozdrażenienie przed okresem. Jeśli chcesz sobie skutecznie radzić z wahaniami nastroju przed okresem, czytaj dalej!

1. Czym jest PMS?

Zespół napięcia przedmiesiączkowego to nazwa nadana objawom, które mogą wystąpić tuż przed okresem. Od owulacji do pierwszego dnia miesiączki poziom hormonów na przemian rośnie i maleje.

Wahania te sprawiają, że emocje biorą górę i nieraz powodują objawy fizyczne.

Oto typowe objawy PMS:

  • uczucie ciężkości lub wzdęty brzuch,
  • zmiana apetytu,
  • tkliwość piersi,
  • skurcze brzucha i mdłości,
  • trądzik lub zmiany skórne,
  • huśtawki nastroju: smutek, płacz, zmęczenie lub drażliwość,
  • bóle głowy.

Ale spokojnie, to nie są powody do zmartwień. Gdy pojawi się miesiączka, wszystko wróci do normy. PMS jest całkowicie naturalnym zjawiskiem, wpływającym na większość kobiet w pewnym momencie ich życia.

2. Co powoduje wahania nastroju przed okresem?

Aby dowiedzieć się, jak opanować zmiany nastroju przed okresem, trzeba zrozumieć, co je powoduje. Odpowiedzialne za nie są hormony, które prowadzą do menstruacji.

Za wahania nastroju przed miesiączką odpowiadają przede wszystkim wahania poziomu estrogenów. Estrogen może powodować obniżenie poziomu serotoniny w mózgu. Serotonina jest ważną substancją chemiczną, która wprawia Cię w dobre samopoczucie. Oznacza to, że Twój nastrój może się wahać przed miesiączką i w ciągu jednego dnia przechodzisz od smutku powodującego płacz do tak silnej złości, że mogłabyś krzyczeć!

3. Jak powstrzymać wahania nastroju przed okresem?

Aby kontrolować wahania nastroju przed i podczas miesiączki, możesz wprowadzić kilka prostych zmian w stylu życia. Bez zbędnego gadania, oto lista naturalnych środków na opanowanie zmian nastroju przed miesiączką.

  1. Po pierwsze, ćwicz! Ćwiczenia fizyczne uwalniają endorfiny. Endorfiny to hormony wywołujące dobre samopoczucie. Zauważyłaś, że lepiej się czujesz po bieganiu lub grze w piłkę z przyjaciółmi? To działanie endorfin.

  2. Po drugie, staraj się unikać kofeiny i słodkich potraw. Tylko chwilowo poprawiają humor. Jeśli zdarzają Ci się tego typu wahania nastroju, cukier i kofeina tylko pogorszą sytuację.

  3. Wzbogać dietę o pokarmy bogate w błonnik, takie jak owoce, warzywa i fasola.

  4. Nawadniaj się.

  5. Staraj się unikać stresu. Chociaż stres nie powoduje bezpośrednio wahania nastroju związanego z PMS, na pewno pogarsza samopoczucie. Aby temu zapobiec, przed miesiączką i w jej trakcie unikaj stresujących wydarzeń.

  6. Wysypiaj się. Sen rozluźnia ciało i jest najlepszym lekiem na ukojenie nerwów. Z drugiej strony, nie przesadzaj – kładź się spać o normalnej porze i nie śpij do późna.

  7. Zainwestuj w czas tylko dla siebie i rozpieść się podczas okresu. Spróbuj wszystkiego, co pomoże Ci się zrelaksować i spowolnić natłok myśli. Nałóż dobrą maseczkę na twarz, weź ciepłą kąpiel, która również może złagodzić skurcze miesiączkowe.

  8. Nie zamykaj się w domu. W zamkniętej, dobrze Ci znanej przestrzeni łatwo jest się zamartwiać i wściekać. Wybierz się na spacer. Pooddychaj świeżym powietrzem. Zmiana scenerii może spowodować zmianę nastawienia. No i jest to świetny naturalny środek na wahania nastroju podczas PMS.

  9. Zrelaksuj się. Wykonuj ćwiczenia oddechowe, żeby uspokoić nerwy i poczuć się lepiej.

  10. Słuchaj swoich potrzeb – nie rób sobie wyrzutów, jeśli wolisz spędzić ten wieczór na kanapie, niż wyjść ze znajomymi.

Jeśli to wszystko nie zdało egzaminu, skonsultuj się z lekarzem, aby dowiedzieć się, co jeszcze możesz zrobić. Wspólnie dobierzecie najlepsze dla Ciebie rozwiązanie, aby powstrzymać rozdrażnienie przed miesiączką.

Menstruacja
Menstruacja
PMS
PMS
Wahania nastroju
Wahania nastroju

Powiązane artykuły

article
Jak zatrzymać wahania nastroju przed okresem
Każdej z nas przez PMS zdarzyło się pokłócić z przyjaciółką albo rozpłakać przy reklamie telewizyjnej – wszystko przez rozdrażenienie przed okresem.
/miesiaczka/okres-i-cykl-menstruacyjny/wahania-nastroju-przed-okresem/
Czas czytania (3) min
https://res.cloudinary.com/mwace/image/upload/w_auto,c_limit,q_auto,f_auto/BeingGirl_PL/Articles/A61/Jak-zatrzymać-wahania-nastroju-przed-okresem-Header.jpg
pl