MyDziewczynyMiesiączka – wskazówki i porady

3 sprawdzone sposoby na wzdęty brzuch przed okresem

3 sprawdzone sposoby na wzdęty brzuch przed okresem

0
3 sprawdzone sposoby na wzdęty brzuch przed okresem3 sprawdzone sposoby na wzdęty brzuch przed okresem

Nagle masz wrażenie, że żadne z Twoich ubrań już na Ciebie nie pasuje i wszystkie wydają się za ciasne.

To znak, że właśnie nadeszły „te dni”.

Uczucie ciężkości i wzdęty brzuch to jedne z objawów PMS, czyli zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Nie tylko mogą być dość kłopotliwe i krępujące, ale w dodatku sprawiają, że trudniej jest Ci znaleźć ubranie, w którym będziesz się czuła wygodnie i komfortowo.

Nie musisz cierpieć w milczeniu. Wypróbuj nasze sposoby, które pomogą Ci złagodzić nieprzyjemne uczucie wzdęcia jakie pojawia się przed okresem, a także poznaj jego przyczyny.

1. Co oznacza uczucie wzdęcia przed miesiączką?

Uczucie wzdęcia oznacza, że Twój organizm zatrzymuje wodę. Właśnie dlatego już na kilka dni przed spodziewaną miesiączką lub na samym jej początku masz wrażenie, że masz ciężki i wzdęty brzuch. Te objawy mogą być krępujące, a nawet bolesne.

Najczęstsze symptomy PMS to uczucie ciężkości i napięcia lub przybieranie na wadze. Jeżeli jednak masz wrażenie, że którekolwiek z tych nieprzyjemnych objawów utrzymują się przez dłuższy czas (ponad 2 tygodnie), powinnaś skonsultować się z lekarzem.

2. Jakie są przyczyny wzdętego brzucha przed miesiączką?

Wzdęty brzuch przed miesiączką spowodowany jest niskim poziomem hormonu zwanego progesteronem, bezpośrednio przed spodziewaną miesiączką i podczas okresu. Progesteron pomaga Twojemu organizmowi pozbywać się nadmiaru wody.

Poza tym wysoki poziom estrogenu w tygodniach poprzedzających miesiączkę prowadzi do zwiększonego zatrzymywania wody w organizmie, co powoduje nieprzyjemne uczucie wzdęcia.

3. Sposoby na uczucie ciężkości i wzdęty brzuch przed okresem

A oto kilka prostych sposobów na wzdęty brzuch przed okresem, które możesz łatwo wypróbować:

Dbaj o prawidłowy poziom nawodnienia organizmu

Picie dużej ilości wody ma kluczowe znaczenie w usuwaniu nadmiaru płynów. Jeżeli Twój organizm nie otrzymuje wystarczającej ilości płynów, zaczyna w panice magazynować tyle wody, ile tylko może.

Ale im więcej pijesz, tym mniej wody zatrzymuje Twój organizm. Dlatego warto mieć pod ręką butelkę wody i popijać z niej przez cały dzień, żeby poradzić sobie z wzdętym brzuchem i nieprzyjemnym uczuciem ciężkości. Pomóc może również ograniczenie napojów zawierających kofeinę, bo jej nadmiar może mieć działanie odwadniające.

Unikaj słonych potraw

Spożywanie potraw z dużą ilością soli sprawia, że Twój organizm zatrzymuje wodę. Dlatego ograniczenie ilość słonych produktów spożywczych jest doskonałym sposobem na wzdęty brzuch przed okresem. Może to być trudne, zwłaszcza gdy właśnie wtedy masz ogromną ochotę na paczkę chipsów. Ale warto oprzeć się pokusie, jeśli to oznacza lepsze samopoczucie przed okresem.

W dodatku unikając spożywania słonych potraw, możesz zmniejszyć problemy z cerą podczas miesiączki. Całkiem nieźle, prawda?

Ruch i ćwiczenia

Chociaż intuicja może podpowiadać Ci coś wręcz przeciwnego, kiedy niezbyt dobrze się czujesz, musisz pamiętać, że ruch i ćwiczenia to naprwadę świetny sposób na wzdęty brzuch przed okresem. Poprawiają one krążenie krwi, co przynosi ogromną ulgę podczas PMS. Załóż więc adidasy i zrób sobie szybki spacer dookoła bloku, żeby zmniejszyć nieprzyjemne uczucie ciężkości. Dodatkowy bonus: Ruch i ćwiczenia zwiększają też poziom endorfin, czyli specjalnych substancji chemicznych znajdujących się w Twoim mózgu, które poprawiają nastrój.

A oto kilka innych łatwych i szybkich sposobów na zmniejszenie nieprzyjemnych objawów PMS i bólu przed okresem.

  • Unikaj słodkich napojów oraz wszelkich napojów gazowanych, ponieważ mogą one rozpychać żołądek, przez co będziesz się czuła bardziej pełna i ociężała.
  • Unikaj żucia gumy, ponieważ sprawia, że połykasz powietrze, a to może nasilać nieprzyjemne objawy.
  • Na kilka dni przed okresem dodaj do swojej diety więcej produktów bogatych w wapń – może to pomóc zmniejszyć uczucie ciężkości.
  • Zrelaksuj się i wypróbuj ćwiczenia oddechowe, żeby złagodzić ból.

A kiedy wiesz, że zbliża się okres, włóż do swojej torby kilka dodatkowych podpasek ALWAYS Ultra. W ten sposób nie dasz się zaskoczyć nieprzyjemnym niespodziankom.

PMS
PMS
Wahania nastroju
Wahania nastroju

Powiązane artykuły

article
3 sprawdzone sposoby na wzdęty brzuch przed okresem
Nagle masz wrażenie, że żadne z Twoich ubrań już na Ciebie nie pasuje i wszystkie wydają się za ciasne.
/miesiaczka/okres-i-cykl-menstruacyjny/wzdety-brzuch-przed-okresem/
Czas czytania (3) min
https://res.cloudinary.com/mwace/image/upload/w_auto,c_limit,q_auto,f_auto/BeingGirl_PL/Articles/A44/3-sprawdzone-sposoby-na-wzdęty-brzuch-przed-okresem-Header.jpg
pl