MyDziewczyny

Jak złagodzić ból miesiączkowy i objawy PMS (porady dla rodziców)

Jak pomóc córce złagodzić ból miesiączkowy i objawy PMS

0
Jak pomóc córce złagodzić ból miesiączkowy i objawy PMSJak pomóc córce złagodzić ból miesiączkowy i objawy PMS

Jak złagodzić ból miesiączkowy

Twoja córka na pewno słyszała o zespole napięcia przedmiesiączkowego (PMS) oraz o skurczach towarzyszących okresowi, ale pewnie nie wie dokładnie, co to jest i jak sobie z tym radzić.

Dla niektórych kobiet PMS oznacza tylko lekkie rozdrażnienie, ale niektóre z nas naprawdę cierpią z powodu skurczów i wahań nastroju.

Dowiedz się więcej – pomóż swojej córce.

Czego może doświadczać
01

Czego może doświadczać

Możliwe, że Twoja córka odczuwa przynajmniej jeden albo nawet kilka objawów PMS, które pojawiają się przed okresem, takich jak:

  • HeadacheBóle głowy
  • Upset stomachRozstrój żołądka
  • Menstrual crampsSkurcze
  • BloatingWzdęcia
  • Spots and acnesZmiany skórne / trądzik
  • Mood swingsWahania nastroju

Wszystkie te dolegliwości pojawiają się na krótko przed miesiączką i ustępują w jej trakcie.

Jak sobie radzić z wahaniami nastroju
02

Jak sobie radzić z wahaniami nastroju

Wahania nastroju mają różne natężenie, od lekkiego rozdrażnienia i napadów gniewu po niepokój i płacz.

Pomożesz córce przetrwać tę huśtawkę emocji, jeżeli zachęcisz ją do:

  • Practice breathingĆwiczeń oddechowych – medytacja pozwala uspokoić ciało i umysł;
  • ExcerciseRegularnej aktywności fizycznej – warto ćwiczyć przynajmniej 20 minut dziennie, wystarczy nawet energiczny spacer;
  • Healthy mealsZdrowego odżywiania i zbilansowanej diety – córka może mieć apetyt na śmieciowe jedzenie, ale duże ilości soli, cukru i tłuszczu powodują jeszcze większe rozchwianie.
  • Good night sleepOdpowiedniej dawki snu – wytłumacz jej, że powinna spać minimum osiem godzin, szczególnie w tygodniu poprzedzającym miesiączkę.
Jak złagodzić bóle miesiączkowe
03

Jak złagodzić bóle miesiączkowe

Skurcze podczas okresu mogą być odczuwane jako ostry, przeszywający ból albo dokuczliwy ból w podbrzuszu i w dolnej części pleców. Niektóre dziewczęta mają też zawroty głowy, nudności, biegunki, a nawet wymioty.

Jeśli Twoja córka też zmaga się ze skurczami, niech wypróbuje kilka sposobów ich opanowania, takich jak:

  1. aktywność fizyczna – skurcze można złagodzić ćwiczeniami i rozciąganiem,

  2. masaż okolic podbrzusza – pomaga odprężyć mięśnie,

  3. ciepła kąpiel,

  4. przykładanie termofora lub butelki z ciepłą wodą do podbrzusza,

  5. środki ziołowe lub leki (po konsultacji z lekarzem) – także przynoszą ulgę.

Jeśli córka nadal nie może sobie poradzić z bólem menstruacyjym albo z obniżeniem nastroju, zasugeruj jej spisywanie wszystkich objawów przez dwa czy trzy cykle. Następnie powinna odwiedzić lekarza rodzinnego, żeby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku.

Jak nauczyłam się radzić sobie bolesną miesiączką
04

Jak nauczyłam się radzić sobie bolesną miesiączką

Ewa (14 lat) zmaga się ze bólami menstruacyjnymi, odkąd zaczęła miesiączkować w wieku 11 lat. Oto jej historia.

W moim przypadku objawy PMS nie były bardzo dokuczliwe – czasami miałam kłopoty żołądkowe czy obniżony nastrój, ale ból mi nie dokuczał. Jednak po roku sprawy przybrały gorszy obrót.

Pamiętam, że szykując się do szkoły, musiałam szybko biec do łazienki, wymiotowałam. Potem leżałam na podłodze, było mi zimno i oblewał mnie pot. Mama dawała mi środki przeciwbólowe, ale nie działały. Myślałam: „nie chcę być kobietą, nie chcę miesiączkować!”.

Sytuacja powtórzyła się kilka razy, więc poszłyśmy do lekarza, który stwierdził, że mam problem z bólami miesiączkowymi lub zespół bolesnego miesiączkowania. Przepisał mi leki – na początku bałam się je brać. Ale kiedy następnego dnia, z powodu bólu, musiałam wyjść wcześniej ze szkoły, wzięłam tabletkę. Położyłam się do łóżka i zasnęłam, a kiedy się obudziłam, czułam się znacznie lepiej.

Teraz znacznie lepiej radzę sobie ze bólem miesiączkokowym. Nie zawsze muszę łykać tabletki. Jeśli źle się czuję w szkole, idę do łazienki, żeby się porozciągać – ćwiczenia pomagają uśmierzyć ból. W domu robię kolejne ćwiczenia lub przykładam do brzucha butelkę z ciepłą wodą. Czasami zakładam maseczkę na oczy i puszczam spokojną muzykę, żeby łatwiej zasnąć. No i piję dużo wody. Wydaje mi się, że to wypłukuje ze mnie skurcze!.

Powiązane artykuły

article
Jak złagodzić ból miesiączkowy i objawy PMS (porady dla rodziców)
Twoja córka na pewno słyszała o zespole napięcia przedmiesiączkowego (PMS) oraz o skurczach towarzyszących okresowi, ale pewnie nie wie dokładnie, co to jest i jak sobie z tym radzić.
/porady-dla-rodzicow/jak-zlagodzic-bole-miesiaczkowe-i-objawy-pms/
Czas czytania (3) min
https://res.cloudinary.com/mwace/image/upload/w_auto,c_limit,q_auto,f_auto/BeingGirl_PL/ParentSection/PA07/P2BW47_G.jpg
pl