Jak zapewnić sobie paliwo na cały dzień

Jak zapewnić sobie paliwo na cały dzień

Odstaw słone chipsy ziemniaczane. Mamy dla Ciebie osiem prostych przekąsek - są syte i dobre dla Ciebie.


Twój organizm jest jak samochód. Jeśli zatankujesz złe paliwo, nie będzie dobrze jeździć. Pamiętaj o tym i wykorzystaj nasz pomysł na osiem przekąsek zapewniających energię, które możesz zabrać ze sobą, gdy idziesz do szkoły, do pracy lub na wycieczkę z najlepszymi przyjaciółkami.


1. Truskawki.
Śmiało! Jedz je jak landrynki! Badania wykazują, że te przepyszne owoce są wspaniałym źródłem witaminy C, która świetnie wpływa na układ odpornościowy. Oznacza to, że nie przeziębisz się i nie ominie Cię ten koncert, który tak bardzo pragniesz zobaczyć (lub zajęcia w szkole). Witamina C cudownie działa na skórę. Bonus: truskawki są naturalnie słodkie, więc możesz również oszukać swoje kubki smakowe i nie będą one domagać się tej limitowanej wersji ciasteczek Oreo.


2. Pistacje.
Musisz coś schrupać? Weź garść tych niewielkich orzeszków. Mają tyle błonnika co równie zdrowe migdały, ale nie są aż tak kaloryczne. Tylko nie przesadzaj – ogranicz się do 30 gram (to około 49 orzeszków.


3. Edamame.
Pół filiżanki tych uzależniających orzeszków sojowych ma zaledwie 90 kalorii, a do tego ogromną ilość błonnika i zdrowego tłuszczu. Kup je zamrożone, podgrzej garść w mikrofalówce, zapakuj do torebki foliowej i pędź!


4. Popcorn.
Porcja energii małym kosztem? Popcorn! Ten bez dodatkowego tłuszczu i soli. To pełne ziarno, które szybko Cię nasyci, a jeśli poprzestaniesz na jednej niskotłuszczowej porcji do przygotowania w mikrofalówce, przyjmiesz nie więcej niż 100 kalorii.


5. Chrupki sojowe.
Te pyszności zrobione z dmuchanej soi są świetnie wyważone –są wystarczająco słone i idealnie chrupkie. Lubisz łakocie? Sięgnij po wersję o smaku jabłkowo-cynamonowym, miodowym lub czekoladowym. Niezależnie od tego, jaki smak wybierzesz, chrupki sojowe są bogate w białko i dostarczają porcji energii na długo po tym, jak zjesz je do ostatniego okruszka.


6. Organiczna gorzka czekolada.
Spójrzmy prawdzie w oczy – czasami Twojego apetytu na słodkości nie da się oszukać. Jeśli tak się dzieje, nie sięgaj po słodki batonik, ale zamiast tego zjedz kawałek gorzkiej czekolady. Gorzka czekolada (nie mleczna) wpływa korzystnie na serce i mózg, a nawet może wzmocnić szkliwo, co czyni z niej jedyny smakołyk, który nie niszczy zębów. Pilnuj, ile jesz! 30 gram gorzkiej czekolady to aż 170 kalorii, zatem pozostań przy jednej kostce.


7. Masło orzechowe i banan.
Gdy dopada Cię popołudniowe znużenie, zamiast sięgać po ciasteczko lub filiżankę kawy, skuś się na połówkę banana z łyżką masła orzechowego. Cukry zawarte w bananie są naturalne i pozostają w organizmie dłużej, zaś masło orzechowe jest znane z tego, że podnosi poziom energii jak nic innego.


8. Hummus.
Ten sławny dip przygotowany ze zblendowanej ciecierzycy jest świetnym źródłem błonnika, białka i zdrowych tłuszczów. Możesz go jeść z pełnoziarnistymi krakersami, marchewką, plasterkami jabłka i paluszkami selerowymi.


Photo Credit Zdjęcie: Radostina/Getty Images

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Dojrzewanie u chłopców

Nasz przewodnik po męskim okresie dojrzewania pomoże Ci zrozumieć, co się dzieje z Twoimi kolegami

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Dojrzewanie chłopców: 7 rzeczy, które powinnaś wiedzieć

Dowiedz się prawdy o męskim dojrzewaniu zapoznając się z tą krótką listą często zadawanych pytań.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Sześć wskazówek, jak po mistrzowsku robić zakupy w sklepach vintage

Robienie zakupów w sklepach vintage jest jak poszukiwanie skarbów. Dowiedz się, jak znaleźć ten jedyny w swoim rodzaju modowy skarb.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak zakończyć przyjaźń

Czy nadszedł czas, by Wasze drogi się rozeszły? Poznaj podstawowe zasady, co robić, a czego nie robić przy rozstaniach z najlepszą przyjaciółką.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny