Pięć zdrowych nawyków, które powinnaś od razu wprowadzić w swoje życie

Pięć zdrowych nawyków, które powinnaś od razu wprowadzić w swoje życie

Chcesz być bardziej fit? Zacznij od tych prostych sposobów.


Wydaje się, że złe nawyki rozwijają się z dnia na dzień, a te dobre wymagają od nas więcej czasu i zaangażowania. Ale, gdy już się rozwiną – pozostaną z nami na długo. A w dodatku nasz umysł, ciało i dusza będą nam za nie wdzięczne.

1) Pij wodę litrami (hektolitrami).
Dobrze jest pić osiem szklanek płynów dziennie, ale żadne badania nie mówią dokładnie, ile należy pić, aby osiągnąć efekty optymalne dla zdrowia. Wiemy, że potrzebujemy wody (ludzkie ciało w 60% składa się właśnie z wody), żeby utrzymać prawidłowy poziom nawodnienia organizmu i wypłukać z niego toksyny. Pamiętaj, by mieć zawsze przy sobie butelkę z wodą i popijać ją przez cały dzień.


2) Codziennie jedz śniadanie.
Może wydawać się, że jest na odwrót, ale regularne unikanie śniadań bezpośrednio prowadzi do zwiększenia wagi. Zanim dotrwasz do obiadu, będziesz już tak głodna, że skusisz się na wszystko, co znajdzie się w zasięgu Twojej ręki (na przykład frytki), ale jeśli na śniadanie zjesz coś pożywnego, np. płatki owsiane, owoce, jogurt i pełnoziarniste pieczywo, podniesiesz poziom energii i będziesz mogła kontrolować swój apetyt.


3) Wysypiaj się!
Wysypianie się może być trudne w momencie, gdy Twój kalendarz jest wypełniony zajęciami w szkole, poza szkołą i zadaniami domowymi, ale sen jest naprawdę bardzo ważny. Wysypianie się (ilość potrzebnego snu zależy od osoby) jest niezbędne, aby utrzymać zdrowie psychiczne i fizyczne.


4) Nie zapominaj o kremie z filtrem.
Prawdopodobnie teraz nie zauważysz żadnych niekorzystnych zmian (poza możliwym poparzeniem słonecznym), ale wychodzenie z domu bez ochronnej warstwy kremu z filtrem może doprowadzić do przedwczesnego starzenia się skóry. Codzienne stosowanie kremu z filtrem, nawet w pochmurne dni, znacznie zredukuje ryzyko zachorowania na czerniaka (rodzaj nowotworu skóry).


5) Ruszaj się!
Chcesz żyć pełnią życia? Postaraj się codziennie ćwiczyć. Aktywność fizyczna poprawia humor, potencjał umysłowy, równowagę, masę mięśniową i kondycję kości. Nie musisz być zadeklarowanym członkiem klubu fitness, żeby zobaczyć pozytywne skutki; spacerowanie, taniec i bieganie za dzieciakami, którymi się opiekujesz – wszystko się liczy.


Zdjęcie: Sasha Bell/Getty Images

Zostaw komentarz * Pole obowiązkowe
Klikając Prześlij, potwierdzam własnoręczne sporządzenie całości przesyłanej treści oraz akceptuję Regulamin.
  • Pokaż komentarze

erwerwrwer

Brian 2018-09-06

werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer werwe wrwerwer

Zdrowa dieta dla nastolatek

Zdrowa dieta dla nastolatek, dzięki której poczujesz się świetnie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak zdrowo się odżywiać?

Odlotowe fakty, dzięki którym dieta dla nastolatków stanie się ciekawą zabawą.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Ćwiczenia podczas okresu

Masz miesiączkę i dlatego nie możesz robić rzeczy, które lubisz? Dowiedz się, czy ćwiczenia podczas okresu to coś, z czego powinnaś zrezygnować.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Cztery proste sposoby, jak podrasować dres

Niech Cię nie zwiedzie jego swobodny i nieformalny charakter - dres może być superelegancki, gdy zestawimy go z odpowiednimi dodatkami.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak wyjść z dołka?

Nie pozwól, by zły humor zniszczył Twój urok. Przegoń smutki przy pomocy naszych sprytnych wskazówek, co robić, a czego nie.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny