Ćwiczenia na rozciąganie

Ćwiczenia na rozciąganie

Rozciągaj się regularnie, by jeszcze lepiej skorzystać z codziennych ćwiczeń.


Pewnie powiesz, że i tak ciężko Ci znaleźć czas na trening, więc kto by jeszcze do tego się rozciągał? Która z nas ma czas na leżenie plackiem na podłodze i ćwiczenia rozciągające? Musisz jednak znaleźć na to trochę czasu! Rozciąganie się powinno być dla każdej dziewczyny niezbędnym elementem wszystkich treningów.


Jedną z korzyści, jakie daje rozciąganie się jest nadanie mięśniom większej elastyczności po to, by lepiej przyjmowały na siebie obciążenia podczas treningu. Można w ten sposób uniknąć kontuzji, poprawić krążenie i dodać sobie energii! Podczas rozciągania mięśnie się wydłużają, a ciało zwiększa zakres swoich ruchów.




Rozciąganie powinno sprawiać przyjemność, jeśli więc czujesz ból, przerwij ćwiczenia. Wytrzymaj w każdej z opisanych niżej pozycji przez 10 sekund lub dłużej i wykonaj każde ćwiczenie przynajmniej raz. Powinnaś robić ćwiczenia rozciągające przed każdym treningiem i po nim.


1. Rozciąganie mięśnia czworogłowego

Mięsień czworogłowy to czteroczęściowy mięsień położony w przedniej części uda. Aby go rozciągnąć, musisz zgiąć kolano i chwycić prawą stopę. Teraz pociągnij stopę w kierunku pośladka – poczujesz, jak rozciąga się przednia strona uda. Powtórz to samo z lewą nogą.


2. Rozciąganie bicepsów

Biceps to mięsień położony w przedniej części ramienia, nad łokciem. Aby go rozciągnąć, musisz podnieść ramiona tak, żeby wraz z korpusem stworzyły kształt litery T. Teraz obracaj wolno dłonie, kierując ich wewnętrzną stronę do sufitu, a potem do podłogi.


3. Rozciąganie ramion i tricepsów

Tricepsy znajdują się z tyłu ramion, nad łokciami. Zegnij prawy łokieć za głową tak, aby Twoja dłoń dotykała karku. Lewą ręką naciśnij na prawy łokieć. Aby rozciągnąć ramiona, musisz chwycić lewą ręką za prawą na wysokości łokcia i przyciągnąć ją do klatki piersiowej. Tak samo rozciągnij drugą stronę.


4. Rozciąganie pleców i pachwin

Pachwina to miejsce, w którym wewnętrzna część nogi łączy się z tułowiem. Nie zapomnij o jej rozciąganiu! Usiądź na podłodze ze zgiętymi nogami i złączonymi podeszwami stóp. Stopy pociągnij w kierunku pachwin. Trzymając ręką za stopy, pochyl się i spróbuj dotknąć czołem palców u stóp. Wytrzymaj w tej pozycji przez 10 sekund lub dłużej. (Może nigdy nie uda Ci się to do końca, ale rozciąganie samo w sobie jest fantastyczne!)


5. Rozciąganie ścięgien pod kolanami

Ścięgna podkolanowe znajdują się na tylnej stronie ud. Aby je rozciągnąć, musisz położyć się na plecach na podłodze, ze zgiętymi kolanami. Lewą stopę zostaw na podłodze, prawe kolano zegnij i przyciągnij do klatki piersiowej. Złap obiema dłońmi za udo i powoli prostuj prawą nogę. Powtórz to samo z drugą nogą.



Podziel się swoim najlepszym sposobem na rozciąganie!

Zostaw komentarz *Tekst obowiązkowy
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Dojrzewanie chłopców: 7 rzeczy, które powinnaś wiedzieć

Dowiedz się prawdy o męskim dojrzewaniu zapoznając się z tą krótką listą często zadawanych pytań.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Dojrzewanie u chłopców

Nasz przewodnik po męskim okresie dojrzewania pomoże Ci zrozumieć, co się dzieje z Twoimi kolegami

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Porady ginekologiczne

Na najczęściej zadawane przez was pytania dotyczące dojrzewania odpowiada lekarz ginekolog, dr Agnieszka Zawadzka.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Nowy wizerunek na powrót do szkoły

Niewielkie zmiany w garderobie mogą zaprezentować Cię z zupełnie innej strony. Wypróbuj nasze wskazówki, jak wrócić do szkoły z nowym wizerunkiem.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak pocieszyć przyjaciółkę

Twoja przyjaciółka ma kłopoty. Oto co możesz zrobić, a czego nie powinnaś robić, żeby jej pomóc.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny