Dbanie o formę: fakty i mity

Dbanie o formę: fakty i mity

Świetna forma: fakty czy mity? Dowiedz się, jak jest naprawdę i skorzystaj z ciekawych pomysłów na trening.


Egocentryczne fitnessoholiczki wszystkim działają na nerwy. Kluby fitness mogą Cię onieśmielać i przerażać. A pokonywanie kolejnych okrążeń na bieżni wydaje się kosmicznym wysiłkiem! Ale nie pozwól, by którykolwiek z tych powodów odstraszył Cię od prowadzenia zdrowego trybu życia. Dbając o formę możesz zyskać więcej pewności siebie i zmniejszyć ryzyko różnych chorób zarówno teraz, jak i w przyszłości. Poza tym fajnie jest znaleźć swoją ulubioną formę ruchu. Oczywiście jest to również sposób na zgubienie zbędnych kilogramów, ale dbanie o formę przynosi o wiele więcej korzyści niż tylko ładny wygląd.


A oto pięć faktów dotyczących dbania o dobrą formę.


1. Dbanie o formę nie jest zarezerwowane tylko dla chłopaków.

Osiągnięcie wymarzonej formy wydaje się trudniejsze dla dziewczyn niż dla chłopców. Chłopcy są na ogół wyżsi, silniejsi i więcej ważą. Mają też większe serca i płuca. Są też zwykle szczuplejsi i bardziej się pocą. Dziewczyny natomiast mają z reguły więcej tkanki tłuszczowej, są też bardziej wrażliwe na niedobory żelaza, które powodują utratę sił. Mają też większe zapotrzebowanie na wapń. W takim razie co mamy zrobić? Poddać się? Oczywiście, że nie!


2. Dbanie o formę jest częścią zdrowego stylu życia.

Dobra forma fizyczna nie oznacza idealnej sylwetki, ale zdrowie i dobre samopoczucie. Dobra forma to zdrowa równowaga pomiędzy odpowiednią ilością ćwiczeń a właściwym odżywianiem się. Wyobraź sobie, że Twoje ciało jest jak samochód, którym będziesz jeździć przez całe życie. Żeby jak najlepiej z niego korzystać, jak najlepiej się czuć i mieć energię, musisz dostarczać mu właściwego paliwa w postaci odpowiedniego jedzenia.


3. Dbanie o formę to gry zespołowe.

Aktywność fizyczna może być drogą do nawiązywania nowych przyjaźni i metodą relaksu, ale też świetnym sposobem na spalanie kalorii w duchu rywalizacji. To na pewno świetna zabawa. Osoby, które lubią sport mogą świetnie odnaleźć się w drużynie i poczuć wsparcie ze strony innych przy podejmowaniu nowych wyzwań.


4. Dbanie o formę to też indywidualne ćwiczenia.

Jest całe mnóstwo innych zajęć fizycznych, które dodadzą energii dziewczynom nie lubiącym gier zespołowych i rywalizacji. Lista jest długa: stretching, joga, spacery z psem, przysiady, brzuszki, podnoszenie ciężarów, bieżnia, ćwiczenia w domu z płytą, trening obwodowy, pilates, rower czy taniec. Ogranicza Cię tylko Twoja własna wyobraźnia. A modyfikacja planów treningowych co jakiś czas pozwoli Ci uniknąć nudy.


5. W utrzymywaniu dobrej formy nie chodzi o wagę

Nie musisz być szczupła, abyś czuła się zdrowa, szczęśliwa i sprawna fizycznie. Piękne ciała występują w różnych rozmiarach i kształtach. Dobra forma oznacza kontrolę nad własnym życiem.


A co Ty robisz, żeby utrzymać dobrą formę?

Zostaw komentarz *Tekst obowiązkowy
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Trudny czas dorastania

Bycie nastolatką nie jest łatwe, ale możliwe do przejścia bez większych dramatów. Zobacz zasady, którymi kierowała się Littlemooonster96 w trakcie dorastania.

Dowiedz się wiecej

Poznaj gwiazdy Internetu, które dla nas piszą!

Bezpieczne opalanie

Proste i łatwe sposoby pielęgnacji skóry, które pozwolą ci czerpać radość z opalania bez poparzeń słonecznych

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Ćwiczenia podczas okresu

Masz miesiączkę i dlatego nie możesz robić rzeczy, które lubisz? Dowiedz się, czy podczas okresu powinnaś zrezygnować z aktywności fizycznej i uprawiania sportów.

Dowiedz się wiecej

CoverGirl

Jak dbać o higienę osobistą w trakcie dojrzewania?

Okres dojrzewania to czas, kiedy w ciele nastolatki następuje wiele zmian. Dowiedz się co zrobić, aby w tym czasie czuć się świeżo i komfortowo.

Dowiedz się wiecej

Secret

Jak używać nici dentystycznej?

Czy używanie nici dentystycznej jest trudne? Oto sposób na czyste i piękne zęby, gdy nosisz aparat ortodontyczny.

Dowiedz się wiecej

Oral-B