Dbanie o formę: fakty i mity

Dbanie o formę: fakty i mity

Świetna forma: fakty czy mity? Dowiedz się, jak jest naprawdę i skorzystaj z ciekawych pomysłów na trening.


Egocentryczne fitnessoholiczki wszystkim działają na nerwy. Kluby fitness mogą Cię onieśmielać i przerażać. A pokonywanie kolejnych okrążeń na bieżni wydaje się kosmicznym wysiłkiem! Ale nie pozwól, by którykolwiek z tych powodów odstraszył Cię od prowadzenia zdrowego trybu życia. Dbając o formę możesz zyskać więcej pewności siebie i zmniejszyć ryzyko różnych chorób zarówno teraz, jak i w przyszłości. Poza tym fajnie jest znaleźć swoją ulubioną formę ruchu. Oczywiście jest to również sposób na zgubienie zbędnych kilogramów, ale dbanie o formę przynosi o wiele więcej korzyści niż tylko ładny wygląd.


A oto pięć faktów dotyczących dbania o dobrą formę.


1. Dbanie o formę nie jest zarezerwowane tylko dla chłopaków.

Osiągnięcie wymarzonej formy wydaje się trudniejsze dla dziewczyn niż dla chłopców. Chłopcy są na ogół wyżsi, silniejsi i więcej ważą. Mają też większe serca i płuca. Są też zwykle szczuplejsi i bardziej się pocą. Dziewczyny natomiast mają z reguły więcej tkanki tłuszczowej, są też bardziej wrażliwe na niedobory żelaza, które powodują utratę sił. Mają też większe zapotrzebowanie na wapń. W takim razie co mamy zrobić? Poddać się? Oczywiście, że nie!


2. Dbanie o formę jest częścią zdrowego stylu życia.

Dobra forma fizyczna nie oznacza idealnej sylwetki, ale zdrowie i dobre samopoczucie. Dobra forma to zdrowa równowaga pomiędzy odpowiednią ilością ćwiczeń a właściwym odżywianiem się. Wyobraź sobie, że Twoje ciało jest jak samochód, którym będziesz jeździć przez całe życie. Żeby jak najlepiej z niego korzystać, jak najlepiej się czuć i mieć energię, musisz dostarczać mu właściwego paliwa w postaci odpowiedniego jedzenia.


3. Dbanie o formę to gry zespołowe.

Aktywność fizyczna może być drogą do nawiązywania nowych przyjaźni i metodą relaksu, ale też świetnym sposobem na spalanie kalorii w duchu rywalizacji. To na pewno świetna zabawa. Osoby, które lubią sport mogą świetnie odnaleźć się w drużynie i poczuć wsparcie ze strony innych przy podejmowaniu nowych wyzwań.


4. Dbanie o formę to też indywidualne ćwiczenia.

Jest całe mnóstwo innych zajęć fizycznych, które dodadzą energii dziewczynom nie lubiącym gier zespołowych i rywalizacji. Lista jest długa: stretching, joga, spacery z psem, przysiady, brzuszki, podnoszenie ciężarów, bieżnia, ćwiczenia w domu z płytą, trening obwodowy, pilates, rower czy taniec. Ogranicza Cię tylko Twoja własna wyobraźnia. A modyfikacja planów treningowych co jakiś czas pozwoli Ci uniknąć nudy.


5. W utrzymywaniu dobrej formy nie chodzi o wagę

Nie musisz być szczupła, abyś czuła się zdrowa, szczęśliwa i sprawna fizycznie. Piękne ciała występują w różnych rozmiarach i kształtach. Dobra forma oznacza kontrolę nad własnym życiem.


A co Ty robisz, żeby utrzymać dobrą formę?

Zostaw komentarz *Tekst obowiązkowy
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Trudny czas dorastania

Bycie nastolatką nie jest łatwe, ale możliwe do przejścia bez większych dramatów. Zobacz zasady, którymi kierowała się Littlemooonster96 w trakcie dorastania.

Dowiedz się wiecej

Poznaj gwiazdy Internetu, które dla nas piszą!

Bezpieczne opalanie

Proste i łatwe sposoby pielęgnacji skóry, które pozwolą ci czerpać radość z opalania bez poparzeń słonecznych

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

6 błędów, których należy unikać przy wyborze biustonosza

Jakie pytania należy sobie zadać, aby znaleźć idealnie dopasowany biustonosz?

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak pocieszyć przyjaciółkę

Twoja przyjaciółka ma kłopoty. Oto co możesz zrobić, a czego nie powinnaś robić, żeby jej pomóc.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak używać nici dentystycznej?

Czy używanie nici dentystycznej jest trudne? Oto sposób na czyste i piękne zęby, gdy nosisz aparat ortodontyczny.

Dowiedz się wiecej

Oral-B