MyDziewczynyMiesiączka – wskazówki i porady

9 domowych sposobów na złagodzenie PMS

9 domowych sposobów na złagodzenie PMS

0
9 domowych sposobów na złagodzenie PMS9 domowych sposobów na złagodzenie PMS

Jeśli przed okresem trochę dziwnie się czujesz, nie jesteś w tym osamotniona. Czytaj dalej, a poznasz 9 domowych sposobów na to, żeby złagodzić PMS.

Większość dziewcząt przechodzi PMS – czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego – nawet na tydzień lub dwa przed terminem miesiączki. Najczęstsze objawy PMS obejmują wzdęcia, skurcze, wrażliwość piersi i zmiany nastroju.

Najprawdopodobniej są one spowodowane zmianami w poziomach estrogenu i progesteronu w Twoim organizmie – czyli dwóch głównych hormonów odpowiedzialnych za cykl menstruacyjny.

A oto dobra wiadomość! Istnieje wiele domowych sposobów, które możesz wypróbować, żeby złagodzić objawy PMS.

Oto lista naszych ulubionych domowych sposobów na PMS.

1. Zacznij się więcej ruszać

Pewnie nie jest to pierwsza rzecz, o której myślisz, kiedy zaczynasz odczuwać nieznośne objawy PMS, ale rozciąganie i lekkie ćwiczenia są doskonałym domowym sposobem, żeby złagodzić PMS.

To dlatego, że uwalniają w Twoim mózgu naturalne substancje chemiczne odpowiedzialne za dobre samopoczucie (endorfiny), które faktycznie poprawiają nastrój i zmieniają sposób odczuwania bólu. Super, prawda? Rozciąganie pomaga też wydłużyć mięśnie, co może zapobiec ich kurczeniu się i w konsekwencji odczuwanym przez Ciebie bolesnym skurczom. Szczególnie pomocne będą ćwiczenia rozciągające na dolną część pleców i uda.

Musisz tylko być ostrożna i delikatna. Wykonuj takie ćwiczenia tylko wtedy, gdy sprawiają, że czujesz się lepiej i pomagają zmniejszyć PMS.

2. Dbaj o odpowiedni poziom nawodnienia organizmu

Przed miesiączką i podczas niej wiele dziewcząt ma wzdęty brzuch. Czy Twoje dżinsy nie wydają się trochę za ciasne? Może zbliża się okres. Wzdęcia są spowodowane zatrzymywaniem wody przez Twój organizm, co może się zdarzyć podczas miesiączki.

Pij dużo wody, żeby pomóc usuwać nadmiar płynów magazynowanych w Twoim ciele. Właściwe nawodnienie organizmu podczas miesiączki to dobry, domowy sposób na złagodzenie PMS.

3. Weź kąpiel

Ciepła kąpiel to fantastyczny domowy sposób na PMS. Ciepła woda pomaga zrelaksować całe ciało, rozluźnia mięśnie i przeciwdziała skurczom.

Poza tym ciepłe kąpiele są wspaniałe nie tylko dla ciała, ale i dla ducha, bo mogą choć trochę poprawić Twój zły nastrój i zapewnić Ci odprężenie i relaks, których teraz tak bardzo potrzebujesz.

4. Po prostu zwiń się w kłębek

Czasami objawy PMS wymagają odrobiny lenistwa i odpoczynku pod kołdrą. To dobry sposób na złagodzenie PMS, jeśli oczywiście masz na to czas. Nieprzyjemne skurcze, jakie możesz odczuwać podczas PMS, są spowodowane skurczami macicy.

Odpoczynek i rozluźnienie mięśni pomogą im przeciwdziałać. Dlatego zwiń się w kłębek na łóżku i postaraj się zrelaksować. Dla uzyskania lepszych efektów możesz też przyłożyć do podbrzusza termofor. Ciepło dobrze robi na skurcze i rozluźnia mięśnie.

5. Spróbuj medytacji

Medytacja to wspaniały sposób na skupienie się na swoich myślach i emocjach. Nawiązanie kontaktu z samą sobą jest bardzo pomocne w pozbyciu się złych myśli lub uczuć ze swojego umysłu.

6. Unikaj stresu

Stres może sprawić, że Twoje emocje będą bardziej intensywne, co na pewno Ci nie pomaga, zwłaszcza że już przeżywasz emocjonalną huśtawkę na skutek PMS.

Stres może też sprawić, że będziesz bardziej spięta, przez co odczujesz nieprzyjemne skurcze bardziej intensywnie. A może powinnaś zmniejszyć zakres swoich obowiązków w tygodniu, w którym masz okres? Spróbuj to zrobić. Takie działanie może bardzo pomóc w złagodzeniu objawów PMS.

7. Zwiększ spożycie witamin

Witaminy i minerały mają duże znaczenie w utrzymaniu prawidłowych funkcji organizmu. Jeśli nie dbasz o ich właściwy poziom, nie będziesz czuła się dobrze.

Dowiedziono, że wapń, magnez i witamina B6 mają pozytywny wpływ na znoszenie bólu, co jest prawdziwym wybawieniem, kiedy masz PMS. Zadbaj o to, by włączyć je do swojej diety w większych ilościach (czyli jedz dużo warzyw i owoców).

8. Dbaj o właściwe funkcjonowanie swojego układu pokarmowego

Kiedy masz wrażenie, że Twój przewód pokarmowy jest zatkany i pójście do toalety staje się koszmarem, ma to wpływ na cały Twój brzuch.

Zaparcia mogą powodować dodatkowy dyskomfort i wzmagać wzdęcia, potęgując nieprzyjemne doznania, jakich doświadczasz na skutek wahań hormonalnych przed miesiączką i w jej trakcie. Poza tym zaparcia wywierają też nacisk na macicę, która jest teraz wyjątkowo wrażliwa i ciężko pracuje, by usunąć złuszczającą się błonę śluzową.

Prawidłowe ruchy jelit są ważnym czynnikiem, umożliwiającym pozbycie się przez organizm nadmiaru estrogenu – hormonu odpowiedzialnego za wiele nieprzyjemnych doznań, jakie odczuwasz podczas PMS. Jeżeli cierpisz na zaparcia, ten naturalny proces jest zakłócony.

Dlatego by uniknąć problemów z zaparciami, dbaj o to, by dużo pić i jeść mnóstwo błonnika, który znajdziesz w produktach pełnoziarnistych, owocach i warzywach.

9. Spełniaj niektóre ze swoich zachcianek

Posłuchaj tego, co podpowiada Ci Twój organizm w kwestii sposobów złagodzenia PMS. Zamiast walczyć ze swoimi zachciankami, zastanów się, co mogą oznaczać.

Przecież nie są przypadkowe. Na przykład masz ochotę na czekoladę? Cóż, czekolada zawiera substancje poprawiające nastrój, a zatem jest naturalnym lekarstwem na PMS.

Czujesz się nieszczęśliwa lub rozdrażniona? Może to znak, że musisz trochę zwolnić i wcześniej położyć się spać! Dlatego nie bój się ulegać swoim zachciankom – pamiętaj jednak, by robić to rozsądnie.

Zrób zapasy!

Chociaż skurcze, jakie odczuwasz podczas PMS, to nic przyjemnego, one również mogą być pomocne – sygnalizują, że zbliża się miesiączka. Dzięki temu będziesz miała czas na zaopatrzenie się w podpaski ALWAYS Ultra i włożenie ich do torby i szafki w łazience lub w szkolnej szatni.

Podpaski ALWAYS Ultra mają chłonny wkład, który zmienia płyn w żel, utrzymując wilgoć z dala od skóry, więc podczas miesiączki będziesz czuła się sucho, komfortowo i pewnie.

Spójrz, co na ten temat twierdzi @juliazugaj - znana TikTokerka

"PMS - prawie każda dziewczyna się z tym mierzy i prawie żadna o tym nie wie - a jest to zespół napięcia przedmiesiączkowego. Często żartobliwie przez innych nazywany „a ty co, okres masz?”. Chyba każda z nas odczuwa w okresie miesiączki niepokój, smutek, często agresję i wiele, wiele innych symptomów. Ale trzeba się siebie zapytać - czy to coś złego? Wiemy przecież, że okres to naturalna sprawa i każda z nas to przechodzi - więc dlaczego mamy się czuć z tym osamotnione? Jeśli moje symptomy są mocno fizyczne to pozwalam sobie na kilka dni odpoczynku. To ważne, aby nie wstydzić się powiedzieć bliskim, że potrzebujecie opieki i pomocy przez te kilka ciężkich dni. Termofor, czekolada, serial i przytulas od bliskiej osoby - to moja rada dla tych dziewczyn, które bardziej fizycznie przeżywają PMS. Natomiast dla tych, których emocje w tych dniach szaleją polecam „szklankę dystansu”. Moim trickiem na żarciki odnośnie mojego dziwnego zachowania jest śmiech. Musimy umieć dostrzegać, że dla otoczenia faktycznie dziwnym jest nasza nagła zmiana zachowania czy rozchwianie emocjonalne. Jeśli sama spojrzałabyś na siebie z boku, na pewno pękłabyś ze śmiechu widząc, jak płaczesz i krzyczysz na wszystko i wszystkich bez powodu. Jednak pamiętajcie - Wasze emocje są niezmiernie ważne i nie bójcie się ich wyrażać! Rada dla Was - weźcie głęboki oddech, wytłumaczcie spokojnie i bez wstydu w jakiej jesteście sytuacji. Jestem przekonana, że tak pewna siebie i swoich emocji kobieta nie będzie już więcej mierzyć się z dyskomfortem podczas miesiączki <3"

PMS
PMS
Menstruacja
Menstruacja
Kobiece piersi
Kobiece piersi
Kalendarzyk miesiączkowy
Kalendarzyk miesiączkowy

Powiązane artykuły

article
9 domowych sposobów na złagodzenie PMS
Jeśli przed okresem trochę dziwnie się czujesz, nie jesteś w tym osamotniona.
/miesiaczka/okres-i-cykl-menstruacyjny/jak-zlagodzic-pms/
Czas czytania (4) min
https://res.cloudinary.com/mwace/image/upload/w_auto,c_limit,q_auto,f_auto/BeingGirl_PL/Articles/A34/9-domowych-sposobów-na-złagodzenie-PMS-Header.jpg
pl