MyDziewczynyMiesiączka – wskazówki i porady

Jak radzić sobie z atakami złości przed okresem

Jak radzić sobie z atakami złości przed okresem

0
Jak radzić sobie z atakami złości przed okresemJak radzić sobie z atakami złości przed okresem

Masz wrażenie, że wszystko Cię drażni. I. Już. Dłużej. Nie. Wytrzymasz. PMS, czyli zespół napięcia przedmiesiączkowego, powoduje rozchwianie emocjonalne na około tydzień przed zbliżającym się okresem. Raz masz wrażenie, że wszystko i wszyscy działają Ci na nerwy, kiedy indziej jesteś tak wkurzona, że możesz wybuchnąć – i to w ciągu jednego dnia. Niełatwo jest sobie poradzić z objawami PMS, ale możesz postarać się okiełznać bestię.

Co powoduje rozdrażnienie i złość przed okresem

Przede wszystkim powinnaś zrozumieć, dlaczego raz w miesiącu tak łatwo się irytujesz i złościsz.

Za ataki złości odpowiadają pojawiające się przed miesiączką zmiany poziomów hormonów, szczególnie wahania estrogenów. Zmiana poziomu estrogenów może wywołać obniżenie poziomu serotoniny w mózgu, a serotonina odgrywa w naszym życiu ogromną rolę, ponieważ odpowiada za dobry nastrój. Przy obniżonym poziomie serotoniny każdy zaczyna zrzędzić.

Większość dziewczyn przed okresem odczuwa wahania nastroju. Jednak u niektórych objawy PMS naprawdę poważnie zakłócają relacje z innymi. Trudno przebywać w towarzystwie osoby, która co chwilę dostaje ataku złości bez widocznego powodu. Nie da się.

Wiemy, jak nad tym zapanować.

Jak mogę opanować ataki złości przed okresem

Poznaj swoją miesiączkę

Możesz skorzystać z kalendarzyka do śledzenia cyklu. Dzięki niej będziesz wiedziała, kiedy spodziewać się okresu. Jeśli wiesz, że Twoja miesiączka zbliża się wielkimi krokami, łatwo rozpracujesz targające Tobą emocje. To pomoże Ci być bardziej świadomą tego, co naprawdę leży u podstaw Twojego wkurzenia i irytacji, i sprawi, że łatwiej Ci będzie zapanować nad tymi emocjami.

Policz do trzech

To sprawdzona metoda (naprawdę!), która pozwala uspokoić myśli, zanim coś odburkniesz. W ten sposób opanujesz wybuchy złości przed okresem.

Prowadź dziennik

Nie krzycz na innych, przelej swoje emocje na papier. Dzięki temu unikniesz kłótni z przyjaciółką, uspokoisz się i poczujesz się znacznie lepiej.

Idź pobiegać

Bieganie i inne ćwiczenia fizyczne pozwalają uwolnić nagromadzoną energię (czytaj: złość!). Ruch wyzwala endorfiny, czyli hormony odpowiadające za dobre samopoczucie.

Stosując tampony TAMPAX będziesz mogła pozbyć się obaw i frustracji wywołanych przez PMS nawet w czasie miesiączki. Tampony TAMPAX wykorzystują specjalną technologię MotionFit zapobiegającą przeciekaniu, możesz więc spokojnie robić wszystko, na co masz ochotę bez dodatkowego stresu.

PMS
PMS
Okres dojrzewania
Okres dojrzewania
Wahania nastroju
Wahania nastroju

Powiązane artykuły

article
Jak radzić sobie z atakami złości przed okresem
Masz wrażenie, że wszystko Cię drażni.
/miesiaczka/okres-i-cykl-menstruacyjny/ataki-zlosci-przed-okresem/
Czas czytania (2) min
https://res.cloudinary.com/mwace/image/upload/w_auto,c_limit,q_auto,f_auto/BeingGirl_PL/Articles/A78/Jak-radzić-sobie-z-atakami-złości-przed-okresem-Header.jpg
pl