Jak wyjść z dołka?

Jak wyjść z dołka?

Nie pozwól, by zły humor zniszczył Twój urok. Przegoń smutki przy pomocy naszych sprytnych wskazówek, co robić, a czego nie.

TAK! Zacznij się ruszać.
To oczywiste, że wolałabyś zwinąć się w kłębek i narzucić kołdrę na głowę, ale wyjście z dołka wymaga zrobienie czegoś totalnie przeciwnego. Biegaj, spaceruj, zrób sobie wycieczkę rowerową lub imprezę w pokoju – nie zastanawiaj się nad tym, tylko to zrób!


TAK! „Do serca przytul psa”.
Trudno jest być smutną, gdy wokoło biega szczęśliwy psiak, który chce się bawić, lizać Cię po twarzy i pragnie, byś głaskała go po brzuszku. Badania wykazały, że właściciele psów są ogólnie mniej zestresowani. Jeśli nie masz żadnego zaprzyjaźnionego psa w okolicy, odwiedź koleżankę, która ma. Dodatkowy bonus: Baw się z pieskiem na dworze – słońce również wspaniale poprawia nastrój.


TAK! Pomaluj paznokcie.
Jeśli nie pamiętasz, kiedy ostatnio zmieniałaś kolor paznokci, teraz nadszedł czas, by to zrobić. Domowy manicure jest wspaniałym lekiem na wszystko, co psuje nam humor. I nie zapomnij pomalować paznokci u stóp – najlepiej na najbardziej różowy kolor jaki uda Ci się znaleźć.


NIE bądź odludkiem!
Ważne, byś doceniła moc kontaktu z ludźmi. Bliscy znajomi, rodzina lub współpracownicy są Twoją łodzią ratunkową w chwilach, gdy potrzebujesz pomocy lub słowa wsparcia. Zamiast się izolować, zwalcz smutek telefonem do przyjaciółki, wycieczką do centrum handlowego w towarzystwie mamy lub filiżanką kawy wypitą przed pracą w towarzystwie koleżanki. Już sama świadomość tego, że nie musisz przechodzić przez to wszystko sama sprawi, że poczujesz się szczęśliwsza.


TAK! Spróbuj pomedytować.
Życie czasami bywa szalone. Zamiast pozwolić na to, by chaos ciągnął Cię w dół, oddal się od zgiełku dnia codziennego i pomedytuj przez kilka minut. Jak to zrobić: Porzuć wszystko, co kotłuje się w Twojej głowie. Podczas medytacji skup się tylko na teraźniejszości (a nie na przeszłości lub przyszłości). Posłuchaj piosenki, powtarzaj mantrę lub skup się na oddychaniu albo na czymś, co znajduje się w Twoim pokoju. Gdy skończysz, powinnaś poczuć się spokojniejsza i mniej zestresowana.


NIE ubieraj się cała na czarno.
Gdy jesteś przygnębiona, noszenie ubrań w ciemnym kolorze może pogłębić to uczucie. Udawaj, że jesteś szczęśliwa i zakładaj słoneczne i jasne kolory, wtedy inni będą Cię tak postrzegać (nawet jeśli do szczęścia dużo Ci brakuje) i będą zwracali się do Ciebie bardziej radośnie.


Zdjęcia: Lisa B/Corbis

Zostaw komentarz *Tekst obowiązkowy
Potwierdzam, że napisałam pełną treść komentarza i akceptuję przedstawione tu wskazówki i regulamin.

Życie (nie) w centrum uwagi

Zawsze chętniej obserwowała, niż pragnęła bycia w centrum uwagi. Przeczytaj z kim Ola Szepczyńska dzieliła się swoimi przemyśleniami podczas dorastania.

Dowiedz się wiecej

Poznaj gwiazdy Internetu, które dla nas piszą!

Czy Twoja nowa paczka przyjaciółek jest ok?

Czy Twoi nowi znajomi są dla Ciebie odpowiedni? Przeczytaj te przestrogi i dowiedz się.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Jak się uspokoić, gdy jesteś zdenerwowana

Jak załagodzić nerwową sytuację, korzystając z pięciu łatwych kroków.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny

Pierwsze badanie ginekologiczne

Dowiedz się, na czym polega pierwsza wizyta u ginekologa oraz twoje pierwsze badanie ginekologiczne.

Dowiedz się wiecej

MyDziewczyny